تعطیلی دولت آمریکا؛ دیدار «بی نتیجه» رهبران کنگره و ترامپ

تعطیلی دولت آمریکا؛ دیدار «بی نتیجه» رهبران کنگره و ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیدار رئیس جمهوری آمریکا با نمایندگان در «اتاق وضعیت» کاخ سفید که عموما مختص جلسه‌های مربوط به امنیت ملی و شرایط حساس است برگزار شد.

آگهی

تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا در حالی وارد دوازدهمین روز خود شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور روز چهارشنبه در جلسه اعضای هیات دولت گفت که «شاید تعطیلی دولت بیش از این‌ها به طول بینجامد.»

آقای ترامپ در حالی در کاخ سفید سخن می‌گفت که پوستر «تحریم‌ها در راهند» را مقابل خود قرار داده بود. پوستری که در واقع آن را با آغاز دور دوم تحریم‌ها علیه ایران منتشر کرده بود.

عکس از آسوشیتد پرس
«تحریم‌ها بازمی‌گردند» پوستری که آقای ترامپ در جلسه روز چهارشنبه بر روی میز کار خود قرار داده بودعکس از آسوشیتد پرس

بیشتر بخوانید:

دیدار با رهبران کنگره

آقای ترامپ همچنین روز چهارشنبه در نشستی که با حضور قانونگداران ارشد آمریکا برای بررسی تعطیلی بخش‌هایی از دولت برگزار شده بود با جمعی از رهبران کنگره دیدار کرد. وی در این دیدار از آنها خواست تا روز جمعه بار دیگر برای گفت‌وگو پیرامون موضوع تعطیلی دولت به کاخ سفید بیایند.

برخی از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا پس از دیدار با آقای ترامپ گفتگوها را «بی نتیجه» خواندند و گفتند که هیچ پیشرفتی در مذاکرات نداشته‌اند.

چاک شومر، از نمایندگان دموکرات کنگره نیز ضمن ابراز ناخرسندی از سیاست‌های آقای ترامپ گفت که وی «کارکنان دولت را به گروگان گرفته» است. وی همچنین تاکید کرد که آقای ترامپ «هیچ پاسخ خوبی» به پرسش‌های نمایندگان نداشت.

دیدار رئیس جمهوری آمریکا با نمایندگان در «اتاق وضعیت» کاخ سفید که عموما مختص جلسه‌های مربوط به امنیت ملی و شرایط حساس است برگزار شد. 

اختلاف رئیس جمهوری آمریکا با نمایندگان دموکرات سنا بر سر اختصاص بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز ایالات متحده با مکزیک، دولت این کشور را با بحران مواجه کرده است. 

این اختلاف باعث شده تا از روز ۲۲ دسامبر تا کنون بخش‌هایی از دولت آمریکا تعطیل شوند.

بر اساس برآوردها، ساخت دیوار مکزیک مجموعا ۲۳ میلیارد دلار هزینه دارد. آقای ترامپ پیش از این گفته بود که مکزیک باید این هزینه را بپردازد، اما مکزیک این درخواست را رد کرده است.  

عکس از آسوشیتد پرس
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاعکس از آسوشیتد پرس

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساخت دیوار مرزی و بن‌بست‌سیاسی در آمریکا؛ ترامپ به مرز با مکزیک می‌رود

پیشنهاد ترامپ برای پایان بن‌بست سیاسی: دیوار فولادی بسازیم

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت