دعوت از اعضای حزب راست افراطی آلمان برای تماشای رایگان فیلم «فهرست شیندلر»

دعوت از اعضای حزب راست افراطی آلمان برای تماشای رایگان فیلم «فهرست شیندلر»
Copyright  Cinexx Hachenburg
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک سینمای آلمانی از حزب راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان دعوت کرده که ۲۷ ژانویه «فهرست شیندلر» را به طور رایگان تماشا کنند.

آگهی

یک سینما در کشور آلمان از حزب راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان (AfD) دعوت کرده است که روز ۲۷ ژانویه فیلم «فهرست شیندلر» را به طور رایگان تماشا کنند. این دعوت موجی از خشم در میان اعضای این حزب راستگرا بر انگیخته است.

سینمای سینکس در شهر هاچنبرگ بنا دارد فیلم استیون اسپیلبرگ، کارگردان آمریکایی را روز ۲۷ ژانویه برای مخاطبان نمایش دهد. این فیلم در واقع گوشه‌ای از رنج‌ یهودیان ساکن اروپا در دوره آلمان نازی را روایت می‌کند.

اعضای حزب راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان (AfD) گفته‌اند که این دعوت به آنها حس توهین داده و دعوت مجانی آنها برای تماشای فهرست شیندلر به شکلی حزب آنها را به هولوکاست مرتبط کرده است.

رهبر حزب آلترناتیو برای آلمان نیز نگرانی‌اش را در قالب یک تویت روز پنجشنبه اعلام کرده است. او در این توییت نوشت: «یک تلاش بدترکیب دیگر برای این که آلترناتیو برای آلمان را به حزب سوسیالیسم ملی گرا پیوند دهند. اما رییس هیات نمایندگانی حزب سوسیال‌ دموکرات آلمان با این چه کار دارد؟ بالاخره هاچنبورگ حوزه انتخابیه او است!»

سینمای سینکس آلمان نیز بیانیه‌ای داده و اعلام کرده است که این سینما نمایش فیلم‌های متعددی را برای گروه‌های مختلف در نظر گرفته است و این دعوت به این معنا نبوده که همه رای دهندگان حزب آلترناتیو برای آلمان نازی هستند.

بیانیه همچنین می‌افزاید که این برنامه بخشی از مراسم یادبود هولوکاست در ۲۷ ژانویه خواهد بود. 

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورش پلیس آلمان به مقر راست گرایان افراطی؛ جنبش«شهروندان رایش» در صدد سرنگون کردن دولت بوده است

ظهور چشمگیر راست افراطی در اروپا، تابویی که شکسته می شود

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟