یک مقام مسئول تهران: بوی نامطبوع در پایتخت دیگر به مشام نمی‌رسد

یک مقام مسئول تهران: بوی نامطبوع در پایتخت دیگر به مشام نمی‌رسد
Copyright عکس از ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس ایران گفته است که «این بو، بوی گوگرد نیست و شبیه بوی آمونیاک است.»

آگهی

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران می گوید بوی نامطبوعی که روز چهارشنبه در پایتخت ایران پخش شده بود دیگر به مشام نمی رسد.

احمد صادقی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا تاکید کرد که به دنبال انتشار این بو گزارشی از مسمومیت یا آسیب بدنی دریافت نشده است. وی گفت: «خوشبختانه گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که حتی یک مورد مراجعه به مراکز درمانی به دلیل استنشاق این بوی نامطبوع و مسمومیت ناشی از آن، وجود نداشته است.»

این مقام مسئول در مورد منشاء انتشار بو در پایتخت اظهار داشت: «در گزارش‌های دریافتی مشخص شد که این بو نه مربوط به نشست گاز شهری بوده و نه ربطی به فاضلاب داشته است. همچنین منشأ این بو مربوط به پسماند نیز نبود.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران شرکت مترو اعلام کرده است که منشاء بو از ایستگاه های مترو نبوده است.

احمد صادقی در ادامه تاکید کرد: «در حال حاضر این بو در هیچ نقطه از تهران دیگر به مشام نمی‌رسد و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.»

طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس ایران روز چهارشنبه گفته بود که علت بوی پخش شده در پایتخت مشخص نشده است. به گفته وی «این بو، بوی گوگرد نیست و شبیه بوی آمونیاک است.»

با این حال ایسنا، با استناد به گفته‌های مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران احتمال منشا گوگردی  «بوی نامطبوع» در تهران را همچنان معتبر دانسته است. حسین شهبازی به این خبرگزاری گفت: « با توجه با افزایش غلظت آلاینده‌های مختلف تهران از جمله دی‌اکسیدگوگرد، می‌توان نتیجه گرفت که یک منبع گوگرد دار باعث افزیش شاخص آلاینده‌های تهران شده بود.»

از سوی دیگر همزمان با تهران ساکنان شهرستان ابهر در استان زنجان نیز شامگاه چهارشنبه ضمن برقراری تماس با مسئولان شهری از انتشار «بوی نامطبوع» در این شهر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا ساکنان ابهر اعلام کرده اند که «بویی شبیه بوی گاز را در شهر احساس می‌کنند که حتی در خانه‌های آنها نیز نفوذ کرده است.»

بنا به همین گزارش مسئولان ایران هرگونه ارتباط بین انتشار بو در تهران را با پخش بوی نامطوع در ابهر رد کرده اند.

شرکت گاز شهرستان ابهر اعلام کرده است که بوی پخش شده در سطح این شهر ناشی از نشت مواد بوداری است که به شبکه گاز تزریق می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای ۱۸ نماینده استان اصفهان در اعتراض به حذف بودجه آب

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد