کدام کشور اروپایی بیشترین نیروی پلیس را دارد؟

کدام کشور اروپایی بیشترین نیروی پلیس را دارد؟
Copyright Reuters/Craig Brough
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۱ درصد از نیروهای پلیس در اتحادیه اروپا زن بوده‌اند؛ رقمی که در مقایسه با سال ۲۰۰۸ میلادی ۱۶.۷ درصد افزایش یافته است.

آگهی

بنا بر داده‌های منتشر شده توسط مرکز آمار اتحادیه اروپا موسوم به یوروستات شمار نیروهای پلیس در سراسر اروپا به تدریج در حال کاهش است.

به گزارش این مرکز در سال ۲۰۱۶ میلادی در مجموع ۱.۶ میلیون نیروی پلیس در کشورهای عضو این اتحادیه فعالیت می‌کردند که این تعداد کاهشی ۳.۴ درصدی را در مقایسه با آمارهای سال ۲۰۰۹ میلادی نشان می‌دهد.

اگرچه شمار نیروهای پلیس استخدام شده در هر کشور عضو این اتحادیه با دیگر کشورهای عضو متفاوت است اما بر اساس داده‌ها، در مجموع در سال ۲۰۱۵ نیز برای هر ۳۱۴ نفر شهروند این اتحادیه، یک افسر پلیس وجود داشته است.

در جدول‌های زیر آمار نیروهای پلیس در کشورهای مختلف اروپا ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که آمار تمام کشورها ارائه نشده است زیرا برخی از کشورها از ارائه اطلاعات خود به اتحادیه اروپا خودداری کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ یوروستات، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۱ درصد از نیروهای پلیس در اتحادیه اروپا زن بوده‌اند؛ رقمی که در مقایسه با سال ۲۰۰۸ میلادی ۱۶.۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورو، پول واحد اروپایی بیست ساله شد

پیامد آزادی حمل اسلحه در آمریکا: ۵۲۱ تیراندازی در ۴۷۷ روز

گرانی سر‌سام‌آور پدهای بهداشتی در لبنان برخی دختران را در دوره پریود خانه‌نشین کرده‌است