پرونده ۲ میلیارد دلاری؛ بازداشت سه کارمند سابق بانک سوئیسی

پرونده ۲ میلیارد دلاری؛ بازداشت سه کارمند سابق بانک سوئیسی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعطای وام به شرکت های دولتی مهم ترین دلیل بازداشت سه تن از کارکنان پیشین بانک سوئیسی کردیت سوئیس است.

آگهی

سه نفر از کارکنان بانک کردیت سوییس به اتهام دست داشتن در رسوایی مالی ۲ میلیارد دلاری و پولشویی با برخی از شرکت های دولتی موزامبیکی در لندن بازداشت شدند.

البته این سه نفر که به درخواست مقامات قضایی آمریکا و توسط نیروهای امنیتی در بریتانیا بازداشت شده بودند، با قید وثیقه موقتا آزاد شده اند تا مراحل استرداد آنها به ایالات متحده انجام شود.

یکی از موارد اتهامی آنها پرداخت وام به شرکت های دولتی در موزامبیک است. در جریان این پرونده تاکنون دو نفر دیگر از جمله وزیر سابق دارائی موزامبیک نیز بازداشت شده است.

کارکنان سابق بانک سرمایه گذاری سوئیس روز پنج شنبه در لندن دستگیر شدند و درخواست بازداشت آنها را دادگاهی در نیویورک صادر کرده است.

در کیفرخواست آنها هم چنین ذکر شده است که این سه نفر کمک کرده اند تا بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۲ میلیارد دلار وام به شرکت های وابسته به دولتِ موزامبیک تعلق بگیرد.

به گفته دادگاه نیویورک این سه نفر به اعتماد سرمایه گذاران بانک سوئیسی لطمه وارد کرده اند و با مقامات یک کشور تحریم شده وارد مذاکره شده اند.

همزمان این سه نفر با خلق پروژه های غیرواقعی بخش قابل توجهی از این وام ها، رقمی نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار را به حساب های خود واریز کرده اند. بعلاوه معلوم شده است که آنها رشوه های متعددی از سوی مقامات موزامبیکی برای پرداخت وام ها دریافت کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز محاکمه بانکدار سابق و قاتل دو زن اندونزیایی در هنگ کنگ

هشدار بانکداران و نهادهای مالی نسبت به تبعات برکسیت

بانکدار پرتغالی: بانکو اسپریتو سانتو ورشکسته نشد به نابودی کشانده شد