میزان نارضایتی فرانسوی‌ها از دولت ماکرون به ۷۵٪ رسید

میزان نارضایتی فرانسوی‌ها از دولت ماکرون به ۷۵٪ رسید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد سه چهارم مردم فرانسه از عملکرد دولت امانوئل ماکرون ناخرسند هستند.

آگهی

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد سه چهارم فرانسوی‌ها از عملکرد امانوئل ماکرون در اداره کشورشان ناراضی هستند. این نظرسنجی که روز پنجشنبه سه ژانویه منتشر شد نشان می‌دهد مردم فرانسه خواهان این هستند که دولت با اقداماتش درآمد مردم را افزایش دهد.

در دو ماه گذشته موجی از تظاهرات خیابانی جنبش «جلیقه زردها» در سراسر فرانسه آغاز و شدت گرفته و رئيس جمهوری فرانسه را مجبور کرده از برخی از اقداماتش از جمله افزایش مالیات سوخت عقب‌نشینی کند. همچنین آقای ماکرون متعهد شده که اصلاحات دیگری را هم در کشور به انجام برساند و حداقل حقوق‌ها را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

در این نظرسنجی که از سوی موسسه اودوکسا برای روزنامه فیگارو و تلویزیون دولتی فرانسه انجام شده است تنها ۲۵ مردم مردم این کشور از سیاست‌هایی که امانوئل ماکرون در طی مدت زمامداری‌اش پیاده کرده راضی هستند.

این نظرسنجی از بین ۱۰۰۴ نفر از مردم و در روزهای دوم و سوم ژانویه انجام شد. مقایسه نتایج این نظرسنجی با مورد مشابه در آوریل ۲۰۱۸ با میزان ۵۹ درصدی نارضایتی مردم از عملکرد دولت ماکرون نشان می دهد طی ۹ ماه، ۱۶ درصد بر میزان ناراضیان افزوده شده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۵۴ درصد فرانسوی‌ها معتقدند اصلی‌ترین اولویت دولت باید تدوین راهکاری برای افزایش قدرت خرید مردم باشد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موافقت نیمی از فرانسوی‌ها با ریاست جمهوری یک نظامی در صورت حملات تروریستی

اعتصاب پلیس فرانسه؛ دولت با افزایش حقوق موافقت کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد