وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در گیلانغرب کرمانشاه

وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در گیلانغرب  کرمانشاه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات محلی می‌گویند این زلزله تاکنون کشته‌ای نداشته اما ۳۱ نفر به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

آگهی

روز یکشنبه ۱۶ دی ماه، بار دیگر استان کرمانشاه ایران لرزید. این زلزله به بزرگی ۵.۹ ریشتر، ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه عصر در عمق ۱۰ کیلومتری و در فاصله ۲۴ کیلومتری گیلانغرب رخ داد.

محل وقوع این زمین‌لرزه ۲۳ کیلومتری گیلانغرب، ۳۱ کیلومتری سومار و ۳۸ کیلومتری سرپل ذهاب بوده است. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در شهر کرمانشاه نیز به خوبی احساس و باعث شد تا شماری از مردم این شهر به خیابان‌ها بیایند.

تاکنون ۵ تیم ارزیاب اورژانس به محل وقوع زلزله اعزام شده و سخنگوی سازمان اورژانس ایران از مراجعه ۳۱ نفر به بیمارستان‌های استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

پیش از این در آذرماه سال جاری هم زلزله دیگری به بزرگی ۶.۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزانده بود و در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین بیشتر شهرهای استان ایلام و آذربایجان غربی و شرقی هم احساس شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه نیز گفته، زلزله ۵.۹ ریشتری گیلانغرب تا این لحظه تلفات جانی نداشته است.

فرماندار گیلانغرب نیز ساعتی پس از این زلزله گفت: «بر اساس گزارشات ارسالی خوشبختانه این زلزله واحد تخریبی نداشته و تنها تعدادی از واحدهای مسکونی شهرستان دچار خسارت شده‌اند. ضمن اینکه هیچکدام از واحدهای بازسازی شده پس از زلزله بزرگ سال گذشته، در این زلزله آسیب ندیده‌اند.»

گفتنی است نخستین زلزله بزرگ کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ در منطقه ای بین ایران - عراق به بزرگی ۷٫۳ ریشتر رخ داد. این زلزله شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه در نزدیکی مرز ایران و عراق در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه عراق ایران رخ داد. متخصصین می‌گویند، زمین‌لرزه‌های بعدی تماما پس لرزه‌های زلزله اصلی و سال گذشته در کرمانشاه بوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم ۹ کشته و ۵۱ زخمی در پی وقوع زمین لرزه در مناطق مرزی ایران و ترکیه

یک فوتی و بیش از صد زخمی در زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود