جام ملتهای آسیا؛ امارات با امتیاز میزبانی از شکست گریخت

جام ملتهای آسیا؛ امارات با امتیاز میزبانی از شکست گریخت
جام ملتهای آسیا؛ امارات با امتیاز میزبانی از شکست گریخت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی امارات، میزبان هفدهمین دوره از رقابت های جام ملتهای آسیا در مسابقه افتتاحیه به لطف داور موفق شد با یک پنالتی مشکوک از شکست مقابل بحرین بگریزد.

آگهی

پنالتی جنجالی دقایق پایانی که داور به نفع تیم میزبان گرفت و امارات را از شکست خانگی مقابل بحرین نجات داد مکملی بود بر مراسم بی روح و به دور از خلاقیت افتتاحیه تا علاقمندان به فوتبال در قاره کهن را حداقل در نخستین روز از این تورنمنت مایوس و دلزده کند.

دیدار دو تیم امارات متحده عربی و بحرین در واقع آغازگر هفدهمین دوره از رقابت های جام ملتهای آسیا بود که برای نخستین بار با حضور بیست و چهار تیم برگزار می شود.

تیم کشور میزبان سرخوش از مقام سومی که دور پیش کسب کرده بودند و با هدف کسب سه امتیاز پا به مسابقه افتتاحیه گذاشتند اما هر چه از زمان مسابقه گذشت ناهماهنگ تر و ناکام تر در گلزنی نشان دادند.

این مسابقه در نیمه نخست برغم تلاش دو تیم برای رسیدن به دروازه های یکدیگر بدون گل به پایان رسید تا شاگردان زاکرونی و سکوب برای ادامه تقابل در نیمه دوم با برنامه های جدید تاکتیکی وارد میدان شوند.

لحظه به ثمر رسیدن گل بحرین در نیمه دوم

تیم بحرین در نیمه دوم نشان داد که برای حملات خود برنامه های بهتری تدارک دیده است. این تیم در دقیقه ۷۸ توسط محمد سعد الرمیحی به گل رسید تا برنامه های تاکتیکی زاکرونی بش از پیش به چالش کشیده شود.

الرمیحی بدین ترتیب نخستین گل تورنمنت را به نام خود ثبت کرد و تیم اش را در مسابقه ای که همه پیش بینی ها به نفع تیم میزبان بود یک بر صر جلو انداخت.

این برتری اما به خواست داور مسابقه تداوم نیافت. پنالتی جنجالی دقیقه ۸۸ حکم به تساوی در این مسابقه داد. احمد خلیل ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی ۱ بر ۱ به پایان برسد و جام ملتهای آسیا از نخستین مسابقه با حرف و حدیث آغاز شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راهیابی فوتسالیست های زن ایرانی به فینال جام ملتهای آسیا

داستان قلعه‌نویی و کلینزمن؛ نتایجی مشابه با سرنوشتی متفاوت

معجزه به سبک مسیِ آسیا؛ راز شعبده‌بازی اکرم عفیف در بازی فینال چه بود؟