خروج نظامیان آمریکا از سوریه مشروط به تضمین آنکارا در عدم حمله به کردها شد

 خروج نظامیان آمریکا از سوریه مشروط به تضمین آنکارا در عدم حمله به کردها شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خروج نظامیان آمریکا از سوریه مشروط به تضمین آنکارا در عدم حمله به کردها شد

آگهی

جان بولتون می گوید خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه مشروط به ارائه تضمین از سوی ترکیه در عدم حمله به کردها است.

تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ در اعلام خروج قریب الوقوع نظامیان آمریکایی از سوریه سوالات بسیاری را در باره آینده این کشور و وضعیت کردهایی که همواره مورد حمایت واشنگتن بودند، مطرح کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران شبه‌نظامیان کرد که در شمال سوریه به همراه نیروهای آمریکایی با داعش در جنگند پس از عقب نشینی نظامیان آمریکایی از این منطقه ممکن است در معرض حملات گسترده ترکیه، دشمن دیرینه خود قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به اسرائیل سفر کرده است با اعلام مشروط بودن تصمیم خروج نظامیان آمریکایی از سوریه که پس از گفتگوی تلفنی اخیر میان روسای جمهوری آمریکا و ترکیه رسانه ای شد، تصریح کرد که کشورش برای اجرایی کردن فرمان عقب نشینی از سوریه خواهان تدابیر و تضمین های ویژه امنیتی است.

آقای بولتون که با خبرنگاران گفتگو می کرد در ادامه با اشاره به حضور نظامیان گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش که محور اصلی نگرانی های واشنگتن در سوریه را تشکیل می دهند، یادآور شد که آقای ترامپ «خواهان انهدام کامل داعش» است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی در باره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه گفت برای اجرایی شدن این تصمیم ترکیه باید در خصوص عدم حمله به متحدان کرد ایالات متحده تضمین بدهد.

جان بولتون در جریان سفر چهار روزه خود به اسرائیل و ترکیه خاطرنشان کرد که در مذاکرات آتی با مقام های آنکارا و گفتگو با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بر مسئله حفاظت از کردها تاکید خواهد کرد.

آقای بولتون همچنین یادآور شد: «اقدام نظامی ترک ها در سوریه بایست کاملا با هماهمنگی و موافقت آمریکا صورت گیرد تا از یک سو امنیت نیروهای ما تامین شود و از سوی دیگر خواست رئیس جمهور ترامپ برای حفاظت از اپوزیسیون و نیروهایی که در کنار ما در سوریه می جنگند برآورده شود.»

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است در ادامه این سفر روز دوشنبه وارد ترکیه شود و با مقامات این کشور در باره تحولات سوریه دیدار و گفتگو کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد اردوغان از بولتون: صداهای متفاوتی از دولت آمریکا به گوش می‌رسد

شگفتی مخالفان بشار اسد از تغییر سیاست دولتها و مصالحۀ با دمشق