محاکمه سر اسقف کلیسای لیون به اتهام پنهان‌کاری درباره کودک آزاری آغاز شد

کاردینال فیلیپ بَربَرن، کشیش اعظم کلیسای کاتولیک لیون
کاردینال فیلیپ بَربَرن، کشیش اعظم کلیسای کاتولیک لیون Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کارناوال بربرن، دو سال پیش گفته بود در این عالم تنها یک قاضی را به رسمیت می‌شناسد و او خدا است. وی از روز دوشنبه در برابر قضاوت همنوعان خود قرار گرفت.

آگهی

نخستین جلسه محاکمه کاردینال فیلیپ بَربَرن، کشیش اعظم کلیسای کاتولیک لیون به اتهام سکوت و مخفی کردن یک پرونده کودک آزاری صبح دوشنبه برگزار شد.

آقای بَربَرن ۶۸ ساله متهم است با وجود آگاهی از موارد متعدد کودک آزاری از سوی برنار پرنا یکی از کشیشان زیردستش، به پلیس و مقام‌های قضایی اطلاعی در این مورد نداده است.

این پرونده از سال ۲۰۱۵ و با شکایت یکی از قربانیان گشوده شد. سازمان غیردولتی موسوم به «صداهای رها شده» پیگیری شکایت چندین قربانی است که در سال‌های کودکی و در زمانی که عضو گروه پیشاهنگی وابسته به کلیسای کاتولیک بودند، مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند.

پدر برنار پرنا سه سال پیش با پذیرش تمام اتهامات، مجرم شناخته شد. وکیل وی می‌گوید این پدر روحانی ۲۵ سال پیش به همه جرایم خود در برابر کشیش‌های کلیسای کاتولیک اعتراف کرده بود.

کاردینال بربرن، دو سال پیش گفته بود در این عالم تنها یک قاضی را به رسمیت می‌شناسد و او خدا است. وی از روز دوشنبه در برابر قضاوت همنوعان خود قرار گرفت و ممکن است در صورت اثبات جرایم به پرداخت جزای نقدی و یا حتی زندان محکوم شود.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاضی فرانسوی به اتهام درج آگهی «پیشنهاد سکس با دخترش» بازداشت شد

عفو بین‌الملل به دولت افغانستان: افشاگران آزار جنسی کودکان را آزاد کنید

کلیسایی در لیونِ فرانسه که میزبان پناهجویان جوان است