آلمان؛ وضع قوانین سختگیرانه امنیتی برای مقابله با سرقت داده‌ها

آلمان؛ وضع قوانین سختگیرانه امنیتی برای مقابله با سرقت داده‌ها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت آلمان اعلام کرد در پی سرقت اسناد و مدارک صدها سیاستمدار و هنرمند آلمانی قصد دارد قوانین سختگیرانه ای در این زمینه به اجرا بگذارد.

آگهی

دولت آلمان روز دوشنبه تاکید کرد که قوانین سختگیرانه ای برای حفاظت و امنیت بیشتر داده های دولتی و سیاستمداران وضع خواهد کرد. این تصمیم در پی هک شدن هزاران سند و مدرک دولتی مربوط به سیاستمداران و هنرمندان آلمانی گرفته شده است.

آنتون هوف‌رایتر، رئیس فراکسیون حزب سبزهای آلمان در پارلمان اعلام کرد در پی سرقت داده های محرمانه سیاستمداران حساب های خود در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر و فیس بوک را به حالت تعلیق در آورده است. استفان مه یر، یکی از مقامات وزارت کشور آلمان می گوید مقامات امنیتی بیشترین تلاش خود را به کار بسته اند تا در اسرع وقت عاملان این هک را شناسایی کنند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

در همین راستا پلیس فدرال آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که خانه یک متخصص ۱۹ ساله داده‌های رایانه‌ای را به ظن سرقت اطلاعات محرمانه تفتیش کرده است.

هورست زیهوفر وزیر کشور آلمان قرار است روز دوشنبه درباره نفوذ اینترنتی اخیر اطلاع رسانی کند.

بیشتر بخوانید:

تفتیش خانه پسر ۱۹ ساله در ارتباط با سرقت اطلاعات سیاستمداران آلمانی

رسانه های آلمان روز سوم ژانویه نوشتند که فردی ناشناس ماه گذشته توسط یک حساب توییتری، حجم گسترده‌ای از اطلاعات شخصی، از جمله شماره تلفن‌های همراه و چت‌های خصوصی بسیاری را منتشر کرده است. صدراعظم آلمان، ولفگانگ شویبله، رئیس بوندستاگ (پارلمان آلمان) و بسیاری از هنرپیشه‌ها و روزنامه‌نگاران از جمله افرادی بودند که اطلاعات‌شان منتشر شد. هیچ اطلاعاتی از حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» فاش نشده است.

در پی انتشار این اطلاعات انتقادها متوجه هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان و آرنه شونبوهم رئیس اداره امنیت فناوری اطلاعات آلمان شده است چرا که این مقامات از هک شدن اطلاعات در ماه دسامبر مطلع شده اند اما آن را یکماه بعد و پس از افشاگریهای رسانه ای اعلام کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هک مدارک صدها سیاستمدار آلمانی؛ جوان ۲۰ ساله اعتراف کرد

دانمارک پناهجویان بزهکار را به یک جزیره دور افتاده منتقل می‌کند

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟