معماری پایدار؛ ساخت و ساز بیشتر با مواد کمتر

با همکاری The European Commission
معماری پایدار؛ ساخت و ساز بیشتر با مواد کمتر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ترکیب شبیه سازی کامپیوتری با مهندسی و طراحی معماری برای مواجه با چالشهایی است که ساخت و ساز در آینده با آن روبرو خواهد شد:‌ چالش ساختن ساختمانهای بیشتر در معماری پایدار

با افزایش جمعیت جهان، نیاز به ساختمانهای جدی هر روز بیشتر می شود. از نظر یکی از متخصصان برجسته معماری در اروپا تنها راه برای پاسخگویی به این تقاضای روز افزون،‌  روی آوردن به معماری پایدار و ساخت و ساز هوشمند است.

مت رامسگارد تومسن، متخصص معماری از مرکز معماری و فناوری اطلاعات از مرکز سلطنتی هنرهای زیبا در دانمارک می‌گوید: «فکر می‌کنم در معماری و ساخت و ساز نکته خوب این است که هرکس به نوعی رابطه‌ای با معماری و ساخت و ساز دارد. هر کس در خانه‌ای زندگی می‌کند و بدن ما محیطی را در که آن هستیم حس می‌کند. همه می‌دانیم که برخی ساختمان‌ها مطلوب‌تر از دیگر ساختمان‌هاست. ساختمان‌های هست که شرایط زندگی در آن می‌توانست خیلی بهتر باشد. و فکر می‌کنم همه درک می‌کنند که اوضاع را باید تغییر داد و خانه‌سازی‌ انبوه دهه‌های هفتاد و هشتاد باید کنار گذاشته شود. اما موضوعی که ما با آن سر و کار داریم مستقیماً مسئله‌ای اجتماعی نیست بلکه بیشتر به موادی که برای ساخت‌وساز به‌کار می‌رود مربوط می‌شود.»

وی در ادامه می‌گوید: «مثلاً بتون را در نظر بگیرید.  بتون را هم دوست دارند هم از آن متنفرند. خیلی‌ها بتون را دوست دارند زیرا با آن می‌توان این ساختمان‌های عظیم و شگفت‌انگیز را ساخت که به شما امکان می‌دهد شهر را جور دیگری ببینید. اما از بتون متنفریم چون ماده‌ای است که در ساخت‌وساز خانه‌های دولتی برای قشر فقیر به کار می‌رود و ما در آن فقر می‌بینیم. بنابراین چطور می‌توانیم کاری کنیم که بتون به شکلی تداوم‌پذیر به‌کار برود در عین حال راه را برای ابراز دیدگاه‌های جدید و شکل‌های جدید برای خانه باز کنیم.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا: منابع انرژی پایدار باید جایگزین سوخت فسیلی شوند