بحران‌ زباله در رم؛ نگرانی‌ها از شیوع بیماری‌های واگیردار

بحران‌ زباله در رم؛ نگرانی‌ها از شیوع بیماری‌های واگیردار
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی از مدیران مدارس تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه این بحران مدارس را تعطیل خواهند کرد.

آگهی

اتحادیه پزشکان رم، پایتخت ایتالیا با ارسال نامه‌ای به شهردار و وزیر بهداشت نسبت به عدم جمع آوری زباله‌ها در سطح شهر هشدار دادند.

به گفته پزشکان بحران باقی ماندن زباله‌ها در سطح شهر رم می‌تواند عامل بیماری‌های عفونی و واگیردار زیادی شود که مبارزه و از بین بردن آن نیازمند میلیون‌ها یورو هزینه خواهد بود.

پزشکان با ارسال نامه‌ای به ویرجینیا راجی، شهردار رم خواستار حل بحران زباله در اولین فرصت شدند چرا که به گفته آنها تلنبارشدن زباله ها در مقابل بیمارستان، پارک ها و اماکن عمومی می تواند جان کودکان را در معرض خطر بیماری‌های مرگبار قراردهد.

شهر رم مدت‌هاست درگیر بحران زباله است، بحرانی که شامل تمام مناطق این شهر زیبای باستانی می شود، کیسه های زباله همانند کوهی در تمام مناطق بر روی هم انباشته شده و گویا شهرداری از جمع آوری آنها صرف نظر کرده است.

اما بحران انباشته شدن زباله‌ها از یازدهم دسامبر سال گذشته میلادی بیشتر شد و در دو هفته اخیر، به‌دلیل تعطیلات سال نوی میلادی و عدم همکاری ماموران شهرداری این بحران به یک معضل ملی تبدیل شده است.

در همین راستا برخی از مدیران مدارس تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه این بحران مدارس را تعطیل خواهند کرد.

انباشت زباله ها در کنار خیابان ها و پیاده روها مشکل آفرین شده و موجب افزایش موش ها در حاشیه پیاده روها شده است. رم در میان پنج شهر مهم گردشگری دنیا و محل زندگی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان است.

[**به واتس اپ یورونیوز فارسی بپیوندید**](مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید)

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس ایتالیا بودجه‌اش را بازنگری خواهد کرد

ایتالیا؛ زمین‌لرزه ۴.۸ ریشتری در سیسیل ده‌ها مجروح برجا گذاشت

جوان ایتالیایی به خاطر دستمزد پایینی که گرفته بود با ویدئویی در تیک‌تاک کارفرمایش را به چالش کشید