ترامپ جایگاه دیپلماتیک نمایندگان اتحادیه اروپا را تنزل داد

ترامپ جایگاه دیپلماتیک نمایندگان اتحادیه اروپا را تنزل داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنشی تازه در روابط میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده اروپا شکل گرفته است. تنشی که به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر تنزل جایگاه دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در آمریکا مربوط می‌شود.

آگهی

اتحادیه اروپا می‌گوید دولت آمریکا بدون اطلاع، جایگاه دیپلمات‌های این اتحادیه در واشنگتن را تنزل داده است.

این مسئله که با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و از طریق تغییر در پروتکل‌های دیپلماتیک رخ داده به این معناست که دیپلمات‌های مستقر در آمریکا احتمالا کمتر از قبل به مراسم و رویدادهای مهم در این کشور دعوت خواهند شد یا جایگاهی نازل‌تر از گذشته در مراسم‌های رسمی خواهند داشت.

این اقدام در اواخر سال ۲۰۱۸ رخ داده است، اما مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند چون اطلاعی از سوی آمریکا در این خصوص داده نشده است، این اتحادیه نمی‌داند دقیقا از چه زمانی این موضوع در دستور کار واشنگتن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی کمیسیون اروپا در این خصوص می‌گوید: «از تغییراتی که اخیرا در تشریفات دیپلماتیک با آمریکا ایجاد شده مطلع هستیم و در حال رایزنی با مقام‌های آمریکایی در خصوص چرایی این اقدام ایالات متحده هستیم.»

دونالد ترامپ همواره از تلاش‌های جدایی طلبانه کشورهای اتحادیه حمایت کرده و به ترزا می هم توصیه کرده روند خروج از اتحادیه اروپا را تسریع کند. مواضع رئيس جمهوری آمریکا در خصوص اتحادیه اروپا همواره موجب نارضایتی بروکسل بوده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میز ۵ متری پوتین؛ ابزار قدرت‌نمایی یا اقدام احتیاطی برای کووید-۱۹؟

دونالد ترامپ در واکنش به تحقیقات اف‌بی‌آی: هرگز برای روسیه کار نکرده‌ام

چشم انداز «تقابل» روسیه و اتحادیه اروپا در گفتگوی اختصاصی با کارشناسان روس