کانادا به یک میلیون مهاجر جدید خوشامد می‌گوید

 کانادا به یک میلیون مهاجر جدید خوشامد می‌گوید
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان کانادا طرحی را به تصویب رسانده که به موجب آن ظرفیت پذیرش مهاجران جدید از سوی این کشور به یک میلیون نفر طی سه سال آینده افزایش می‌یابد.

آگهی

پارلمان کانادا طرحی را به تصویب رسانده که به موجب آن ظرفیت پذیرش مهاجران جدید از سوی این کشور طی سه سال آینده به یک میلیون نفر افزایش می‌یابد.

در حالی که طی سال ۲۰۱۷ میلادی کانادا تنها ۲۸۶ هزار مهاجر تازه وارد جذب کرده بود، این ظرفیت طی سال جاری میلادی به ۳۵۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

مطابق طرح مورد تصویب پارلمان کانادا، طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی نیز در قالب روندی صعودی به ترتیب ۳۶۰ و ۳۷۰ هزار مهاجر جدید جذب این کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید:شرایط جدید دریافت اقامت بلندمدت امارات اعلام شد

احمد حسین، وزیر مهاجرت کانادا هدف از اجرای این طرح را کمک به توسعه بیشتر این کشور عنوان کرد و گفت که رشد جذب مهاجران مانع از پیر شدن جمعیت کانادا و کاهش زاد و ولد در این کشور خواهد شد.

آقای حسین که خود یک مهاجر اهل سومالی است، به مردم کانادا نوید داده که با اجرای برنامه جدید مهاجرت، نیروی کار فعال در این کشور نیز به لحاظ توانمندی تقویت و روند توسعه این کشور را در رقابت با اقتصادهای برتر جهان حفظ خواهد شد.

او خاطر نشان کرد که کانادا برای رسیدن به جایگاهی که مورد علاقه تمام شهروندان آن باشد، نیازمند خوشامدگویی به شمار بیشتری از مهاجران است.

کانادا طی سال‌های اخیر در مقایسه با سایر کشورهای غربی از جمله آمریکا سیاست‌های محدودکننده کمتری در قبال مهاجران خارجی و پناهجویان اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید:مسیرهای پناهجویان برای رسیدن به اروپا در یک نگاه

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس پارلمان اروپا: برای مهاجران به اردوغان پول نداده‌ایم

پارلمان کانادا شهروندی افتخاری آنگ سان سوچی را پس گرفت

پیشنهاد نخست وزیر کانادا به تغییر واژه 'بشریت' برای تساوی زنان و مردان