اجلاس بین المللی با موضوع ایران؛ کاردار لهستان در تهران احضار شد

وزارت خارجه ایران
وزارت خارجه ایران Copyright عکس از آرشیو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه ایران مراتب اعتراض تهران به برگزاری اجلاس بین المللی به میزبانی لهستان را به کاردار این کشور اعلام کرد.

آگهی

وزارت خارجه ایران روز یکشنبه کاردار لهستان در تهران را در اعتراض به طرح برگزاری اجلاسی بین المللی با موضوع ایران احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا وزارت خارجه ایران در این دیدار مراتب اعتراض تهران به برگزاری اجلاس بین المللی به میزبانی لهستان را به کاردار این کشور اعلام کرده است.

رئیس اداره اول شرق اروپای وزارت خارجه ایران گفته است: « این یک حرکت خصمانه از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است و انتظار می رود لهستان از همراهی با آمریکا در برگزاری این کنفرانس خودداری نماید.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کشورش ماه آینده اجلاسی بین المللی درباره خاورمیانه و با تمرکز بر روی موضوع ایران برگزار می کند. بنا به اعلام وزیر خارجه ایالات متحده این اجلاس با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف طی روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن) در ورشو، پایتخت لهستان برگزار می شود.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به برگزاری این اجلاس در صفحه توئیتر خود نوشت: «این ننگ برای دولت لهستان پاک شدنی نیست در حالی که ایران لهستانی ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد اکنون لهستان میزبان سیرک مذبوحانه ضدایرانی است.»

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز روز شنبه در واکنش به برگزاری این اجلاس گفت: « آدمی که می گوید تحریم با حداکثر فشار، وقتی به سمینار و کنگره می رسد مفهومش این است که قافیه را باخته است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه مه سال گذشته میلادی خروج کشورش از برجام را اعلام کرد. واشنگتن به دنبال این تصمیم تاکنون چند دور تحریم علیه ایران را به اجرا گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لهستان؛ حضور ده‌ها هزار تن در مراسم تدفین شهردار گدانسک

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه و سوریه وضع کرد

معاون وزیر خارجه ایران در ابوظبی با طرف‌های اروپایی عضو برجام دیدار کرد