هشدار آمریکا به شرکت‌های آلمانی: در صورت مشارکت در خط لوله گاز روسیه تحریم می‌شوید

هشدار آمریکا به شرکت‌های آلمانی: در صورت مشارکت در خط لوله گاز روسیه تحریم می‌شوید
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفیر ایالات متحده در آلمان به آن دسته از شرکت‌هایی که قصد مشارکت در اجرای پروژه خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا را دارند، هشدار داد که به زودی مشمول تحریم های این کشور خواهند شد.

آگهی

سفیر ایالات متحده در آلمان به آن دسته از شرکت‌های آلمانی که قصد مشارکت در اجرای پروژه خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا را دارند، هشدار داد.

ریچارد گرِنِل، سفیر آمریکا در آلمان با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های آلمانی متقاضی ایفای نقش در پروژه احداق خط لوله دوم گاز روسیه به اروپا آنها را تهدید کرد که در صورت انجام اقدامی در این زمینه، مشمول تحریم‌های آمریکا قرار خواهند گرفت. رونوشتی از این نامه نیز برای دولت آلمان ارسال شده است.

یک دیپلمات آلمانی اقدام سفیر آمریکا را خارج از عرف دیپلماتیک عنوان کرد و گفت که دولت آلمان قصد دارد رفع مساله تحریم شرکت‌ها را از طریق مذاکره مستقیم با واشنگتن پیگیری کند.

بیشتر بخوانید:صدراعظم سابق آلمان رئیس روس نِفت شد

با وجود این که روابط سیاسی آلمان و روسیه در پی بروز بحران کریمه در سال ۲۰۱۴ تیره شده ولی دو طرف علاقمند به احداث خط لوله جدید انتقال گاز هستند. با این وجود، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بارها از این توافق اقتصادی آلمان با روسیه انتقاد کرده و خواستار تلاش بیشتر اروپا برای خروج از وابستگی به انرژی روسیه شده است.

طرح خط لوله موسوم به «نورد استریم ۲» با هدف انتقال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز از روسیه به آلمان در مسیر خود از کشورهای فنلاند، سوئد و دانمارک عبور خواهد کرد. هزینه احداث این خط لوله ۹.۵ میلیارد یورو پیش‌بینی شده است.

شرکت گازپروم روسیه با همکاری چندین شرکت اروپایی از جمله اِنژی، او ام وی، شل و دو شرکت آلمانی اونی‌پِر، وینترشال قصد دارد عملیات احداث خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا را آغاز کند.

بیشتر بخوانید:ابراز خشنودی کمیسیون اروپا از اقدامات شرکت روسی گازپروم

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز احداث خط لوله گاز ۱.۶ میلیارد یورویی؛ ورشو به کی‌یف وعده استقلال از مسکو داد

ویکتور اوربان: آماده‌ایم هرچه سریعتر به خط لوله «ترک استریم» بپیوندیم

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟