انتخابات پارلمان اروپا؛ لوپن 'افراطی' در پی جلب حمایت جلیقه زردها

انتخابات پارلمان اروپا؛ لوپن 'افراطی' در پی جلب حمایت جلیقه زردها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«اگر ماکرون تدبیر لازم را ندارد که با منحل کردن پارلمان به آغوش مردم بازگردد، پس اجازه بدهید تغییرات اساسی از طریق انتخابات پارلمانی اروپا رقم زده شود.»

آگهی

مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای افراطی «اتحاد ملی» فرانسه روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) کارزار انتخاباتی خود را برای پارلمان اروپا کلید زد.

در حالی‌که اعتراضات جلیقه‌زردها وارد نهمین هفته خود شد، خانم لوپن در تلاش است تا با بهره‌برداری از اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه و جلب حمایت آنها در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شود.

رهبر حزب راست‌گرای افراطی اتحاد ملی در یک گردهمایی از معترضان جلیقه زرد خواست تا با مشارکت خود، انتخابات پارلمان اروپا را تبدیل به رفراندومی علیه سیاست‌های امانوئل ماکرون، ریاست جمهوری فرانسه کنند. وی افزود: « این انتخابات و اعتراضات سالم جلیقه‌زردها فرصتی فراهم می‌کند تا به بحرانی که نتیجه بی‌کفایتی یک رییس جمهور است، پایان داد.»

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسوی نزدیک به دو ماه است که هر شنبه ادامه دارد. اعتراضات جلیقه زردها از اعتراض به افزایش مالیات سوخت آغاز شد و اکنون آنها خواستار استعفای امانوئل ماکرون رئیس جمهوری و برگزاری «همه پرسی شهروندی» (برگزاری همه پرسی به درخواست تعداد مشخصی از شهروندان) برای بازسازی مناسبات دموکراتیک در فرانسه هستند.

ژُردن بردلای نامزد حزب راست‌گرای افراطی اتحاد ملی برای انتخابات پارلمان اروپا

خانم لوپن در حالیکه شرکت‌کنندگان در گردهمایی کارزار انتخاباتی شعار می‌دادند: «ماکرون، استعفاء» گفت: « اگر ماکرون تدبیر لازم را ندارد که با منحل کردن پارلمان به مردم بازگردد، پس اجازه بدهید تغییرات اساسی از طریق انتخابات پارلمانی اروپا صورت گیرد.»

نظرسنجی‌ها برای انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که حزب راستگرای افراطی اتحاد ملی به رهبر خانم لوپن با ۲۱ درصد از حزب راست میانه «جمهوری به پیش» امانوئل ماکرون با ۱۹ درصد، پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید:

خانم لوپن مقابله با اهداف اتحادیه اروپا در زمینه مهاجرت را در این کارزار انتخاباتی در دستور کار حزب خود قرار داده است.

با این‌حال، مارین لوپن با هدف باقی‌ماندن در پارلمان فرانسه قصد ندارد خود را به عنوان نامزد در انتخابات پارلمان اروپا معرفی کند.

رهبر حزب راست‌گرای افراطی اتحاد ملی، ژُردن بردلای ۲۳ ساله را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات پارلمان اروپا معرفی کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات پارلمان اروپا؛ اسپانیایی‌ها روی مبل قرمز یورونیوز از اقتصاد و سیاست کشورشان می‌گویند

نگاه متفاوت احزاب فرانسه به راهپیمایی علیه یهودستیزی

حزب راست افراطی فرانسه وامی را که از روسیه گرفته بود «پس» داد