سفر پومپئو به خاورمیانه نیمه‌کاره ماند

سفر پومپئو به خاورمیانه نیمه‌کاره ماند
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار روز دوشنبه با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی تصمیم گرفت تا سفر خود به خاورمیانه را کوتاه کند و پیش از دیدار از کویت به آمریکا بازگردد.

آگهی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار روز دوشنبه با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی تصمیم گرفت تا سفر خود به خاورمیانه را کوتاه کند و پیش از دیدار از کویت به آمریکا بازگردد.

رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علت کوتاه شدن سفر آقای پومپئو به خاورمیانه را فوت یکی از اقوام همسر او اعلام کرد و گفت که وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار از عمان و با لغو سفر به کویت برای حضور در مراسم تشییع خویشاوند فوت شده‌اش همراه با همسرش به آمریکا با خواهد گشت.

آقای پمپئو پیش از اتخاذ این تصمیم به طور جداگانه با ملک سلمان، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعود در ریاض دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:توافق آمریکا با قطر برای حضور گسترده تر در پایگاه نظامی العدید

سفارت آمریکا در عربستان در توئیتی نوشت که آقای پمپئو و پادشاه عربستان در مورد ادامه تلاش‌ها برای تشنج‌زدایی در یمن و برقراری صلح در این کشور به توافق رسیده‌اند. همچنین دو طرف باردیگر متعهد شدند که برای اجرای توافقنامه‌ ماه گذشته که در جریان مذاکرات سوئد حاصل شده بود، همکاری کنند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که در مورد قتل روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان در ترکیه با مقامات سعودی مذاکره کرده ولی حاضر به ارائه جزئیاتی از این مذاکرات نشد.

سازمان اطلاعت مرکزی آمریکا (سیا) پیشتر مدعی شده بود که بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در قتل آقای خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه نقش داشته است.

انتشار خبر قتل جمال خاشقجی که ساکن آمریکا شده بود و با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد از ماه اکتبر به این سو روابط خارجی عربستان با دولت‌های غربی را با چالش مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید:درخواست دادستان عربستان برای اعدام پنج متهم قتل جمال خاشقجی

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: محاکمه متهمان به قتل خاشقجی در عربستان کافی نیست

ترامپ: عربستان به‌جای آمریکا هزینه بازسازی سوریه را پرداخت می‌کند

چراغ سبز سنای آمریکا برای بازنگری در حمایت نظامی از عربستان در جنگ یمن