ترامپ از اردوغان خواست با کردهای سوریه «بدرفتاری» نکند

اردوغان و ترامپ در اجلاس سران ناتو در بروکسل
اردوغان و ترامپ در اجلاس سران ناتو در بروکسل Copyright آرشیو رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تماس تلفنی روسای جمهوری آمریکا و ترکیه آخرین پرده تنش دوجانبه بر سر وضعیت نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه است.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود از وی خواست تا با کردهای شمال سوریه «بدرفتاری» نکند.

شامگاه دوشنبه، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آقای ترامپ گفته حاضر به همکاری با ترکیه برای پاسخ دادن به نگرانی‌های امنیتی آنکارا در شمال سوریه است.

بنا بر این گزارش، آقای ترامپ گفته است ترکیه نباید با کردها و دیگر گروه‌هایی که با آمریکا برای جنگ با داعش همکاری کردند، بدرفتاری کند.

این گفت‌وگوی تلفنی میان رهبران دو کشور تنها ساعاتی پس از پیام توییتری تند و تیز آقای ترامپ انجام شد که در آن تهدید کرده بود در صورت حمله ترکیه به کردهای شمال سوریه اقتصاد این کشور ویران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پمپئو: تهدیدهای اردوغان مانع خروج نظامیان ما از سوریه نمی‌شود

از زمان اعلام خروج نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه در دسامبر ۲۰۱۸، متحدان اروپایی واشنگتن و گروهی از جمهوریخواهان در کنگره آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت نیروهای عمدتا کرد دموکراتیک سوریه (قسد)، به آنکارا نسبت به حمله به این گروه هشدار داده بودند.

ترکیه نیروهای دموکراتیک سوریه را وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.‌ک.‌ک) و یک گروه تروریستی می‌داند. رئیس جمهوری و وزیر خارجه ترکیه به صراحت گفته‌اند در صورت لزوم برای از بین بردن این سازمان سیاسی-نظامی به شمال سوریه حمله خواهند کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه: شرق فرات را از «کردهای تروریست» پاک می‌کنیم

نبرد برای تصرف آخرین سرزمین‌های تحت تصرف داعش در سوریه آغاز شد

ترکیه: آماده‌ایم در سوریه «منطقه امن» ایجاد کنیم؛ با دولت اسد رابطه داریم