رهبران حزب دموکرات آمریکا از ترامپ خواستند به کنگره نرود

رهبران حزب دموکرات آمریکا از ترامپ خواستند به کنگره نرود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نه حزب دموکرات و نه دونالد ترامپ هیچیک بر سر متمم بودجه ایالات متحده درباره دیوار مرزی با مکزیک کوتاه نمی‌آیند.

آگهی

نانسی پلوسی و چاک شومر، رهبران حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا در کنگره، خواستار لغو یا دست‌کم تعلیق سخنرانی سالانه دونالد ترامپ شدند. 

خانم پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده روز چهارشنبه با ارسال پیامی به کاخ سفید با اشاره به ادامه تعطیلی دولت فدرال و نگرانی‌ها از تامین امنیت رئیس جمهور برای حضور در کنگره، از وی خواست تا یا سخنرانی خود را به تعویق بیاندازد یا متن کتبی را به کنگره ارسال کند، اما به هر حال روز ۲۹ ژانویه به ساختمان کنگره نیاید. 

چاک شومر، رهبر حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا هم با استقبال از این تصمیم گفت تا زمانی که تعطیلی دولت فدرال ادامه دارد، سخنرانی ترامپ در کنگره باید به تعویق بیافتد. 

در پی عدم توافق میان دولت و اکثریت مجلس نمایندگان بر سر بودجه درخواستی دونالد ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، دولت ایالات متحده از ۲۲ دسامبر تعطیل شده است. نه حزب دموکرات و نه دونالد ترامپ هیچیک بر سر متمم بودجه ۵میلیارد و هفتصد میلیون دلاری ساخت دیوار کوتاه نمی‌آیند. 

این اولین بار نیست که چنین اختلافی باعث تعطیلی نهادهای فدرال در ایالات متحده آمریکا شده است اما این تعطیلی یک رکورد تاریخی به حساب می‌آید. 

سخنرانی سالانه رئیس جمهوری در برابر اعضای دو مجلس ایالات متحده، یکی از مهمترین نطق‌های عالی‌ترین مقام این کشور در سال به شمار می‌رود. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا دولت فدرال آمریکا تعطیل می‌شود؟

چالش عکس ده سال پیش؛ رهبران جهان چقدر تغییر کرده اند؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم