طالبان به گفتگو با آمریکا در دوحه ادامه می‌دهد

افغانستان
افغانستان Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«در این گفتگوها امید به زمان‌بندی و تعیین سازوکار خروج نیروهای خارجی از افغانستان وجود دارد.»

آگهی

گروه طالبان افغانستان می‌گوید به گفتگوها با زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان در دوحه، پایتخت قطر ادامه می‌دهد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان روز دوشنبه یکم بهمن (دلو) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «گفتگوها میان رهبران طالبان و مقام‌های رسمی آمریکا امروز در قطر آغاز شده است.»

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به این گفتگوها با ذکر این که شماری از اعضا دفتر سیاسی طالبان با خلیل‌زاد در دوحه دیدار کرده‌اند، نوشت: «در این گفتگوها امید به زمان‌بندی و تعیین سازوکار خروج نیروهای خارجی از افغانستان وجود دارد.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

در هفته‌های اخیر به دلیل آن که آمریکا درخواست طالبان برای اخراج نمایندگان دولت کابل از مذاکره را رد کرده بود، تلاش برای پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله در افغانستان متوقف شده بود.

طالبان تصمیم به ادامه گفتگوها با آمریکا را روز دوشنبه در حالی اعلام کرد که چند روز پیش تهدید کرده بود از گفتگوهای صلح خارج می‌شود. همچنین امروز دوشنبه، ساعاتی پیش از اعلام این تصمیم، در حمله ستیزه‌جویان طالبان به یک پایگاه نظامی در ولایت وردک، ۱۲۶ مامور امنیتی جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مغز متفکر حملۀ طالبان به پایگاه نظامی ولایت وردک کشته شد

توصیه سیاستمدار افغان: ایران به‌جای طالبان صدای مخالفان سياسی‌ خود را بشنود

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد