تصاویر زنان ایرانی در امارات در حال تشویق تیم‌ ملی فوتبال

تصاویر زنان ایرانی در امارات در حال تشویق تیم‌ ملی فوتبال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارزار ورود زنان ایرانی به استادیوم‌ فوتبال کماکان در ایران دنبال می‌شود و دستاوردهایی نیز به همراه داشته است.

آگهی

انتشار تصاویر زنان ایرانی حاضر در مسابقات جام ملت‌های آسیا در کشور امارات بار دیگر مساله ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال را یادآور شد، تلاشی که سال‌ها در دستور کار بوده و به دستاوردهایی نیز رسیده است.

البته تصاویر زنان بدون حجاب ایرانی در بازی‌های برون‌ مرزی تیم ملی ایران در گزارش‌های پخش مستقیم تلوزیون ایران جایی ندارد. با این حال کارزار ورود زنان به استادیوم‌ها سال‌ها است که در ایران دنبال می‌شود و نتایجی نیز به دنبال داشته است. برای نمونه با موافقت مسوولان در سطوح مختلف، خانواده‌های ایرانی توانستند در کنار هم در مجموعه صدهزار نفری آزادی مسابقات جام جهانی را تماشا کنند. همچنین نزدیک به هزار زن ایرانی توانستند شاهد بازی لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس و کاشیما باشند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

نیروهای محافظه‌کار در ایران مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند. آنها بر این باورند که زیر ساخت لازم برای حضور زنان به وجود نیامده است. در عین حال برخی نیروهای سیاسی و مذهبی نیز می‌گویند که تماشای بدن مردان در مسابقات برای زنان حرام است.

زیرساخت‌ها فراهم است

با این حال مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به تازگی گفته بود که زیر ساخت لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم است.

از زمان روی کار آمدن حسن روحانی، تلاش و رایزنی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها از سوی نمایندگان مجلس و معاون زنان ریاست‌جمهوری و وزارت ورزش و دیگر نهادها دنبال می‌شود. با وجود تلاش‌های فراوان هنوز امکان حضور زنان ایران در استادیوم‌های فوتبال برای همه فراهم نیست. زنان ایرانی مقیم کشورهای خارج از فرصت برگزاری بازی در دیگر کشورها برای تشویق تیم ملی و حضور در ورزشگاه استفاده می‌کنند.

یک خوش‌وبش خانوادگی

مهدی امیرپور، خبرنگار ورزشی پس از پایان بازی ایران و عمان تصویری از مرتضی پورعلی‌گنجی و مادرش منتشر کرد. تصویری که به دلیل ممانعت از حضور خانواده‌ها در استادیوم‌های ایرانی کمتر توسط دوربین عکاسان ایرانی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر ورزش: همه زیرساخت‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم است

ورزشگاه آزادی، دروازه‌ای که بر روی زنان باز شد؛ گفتگوی یورونیوز با دو نماینده زن مجلس

روحانی به وزارت ورزش: حضور زنان در استادیوم آزادی ادامه یابد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کی‌روش کلمبیایی شد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد