جام ملت‌های آسیا؛ کره جنوبی و قطر جواز صعود دریافت کردند

جام ملت‌های آسیا؛ کره جنوبی و قطر جواز صعود دریافت کردند
جام ملت‌های آسیا؛ کره جنوبی و قطر جواز صعود دریافت کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم ملی کره جنوبی در مرحله بعد با قطر روبرو خواهد شد که در دیگر دیدار یک هشتم نهایی روز سه شنبه عراق را از پیش رو برداشت.

آگهی

تیم ملی کره جنوبی روز سه شنبه در جریان دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام ملت های آسیا موفق شد با غلبه بر بحرین جواز صعود به مرحله بعد را دریافت کند.

کره ای ها که در مرحله گروهی با نمایشی نه چندان چشم گیر موفق شدند به سه پیروزی و کسب ۹ امتیاز صدر گروه C را از آن خود کنند در مرحله یک هشتم با پیروزی مقابل بحرین، تیم سوم گروه A راهی یک چهارم نهایی شدند.

این دیدار که در استادیوم راشد شهر دبی برگزار شد ۳ گل داشت که سهم تیم کره جنوبی در این میان دو گل بود. شاگردان پائولو بنتو در نیمه نخست برغم در اختیار داشتن کنترل جریان بازی آنطور که انتظار می رفت خطرناک ظاهر نشدند. این درحالیست که بحرینی ها در معدود حملات خود بسیار زهردار نشان می دادند.

نخستین گل این دیدار را تیم ملی کره جنوبی در دقیقه ۴۳ به ثمر رساند. هوانگ هی چان، مهاجم بیست و دو ساله تیم ملی کره توپ ارسالی از جناح راست را که با دخالت دروازه بان بحرین برگشت داده شده بود در ریباند با ضربه ای دقیق وارد دروازه حریف کرد.

تیم ملی کره جنوبی در نیمه دوم نیز با روحیه مضاعف جریان بازی را در دست گرفت و تلاش کرد تا با زدن دومین گل صعود خود را به مرحله بعد تضمین کند اما اینبار بحرین بود که بر خلاف جریان مسابقه در دقیقه ۷۷ توسط محمد مرزوق به گل رسید تا همه چیز به وقت های اضافه کشیده شود.

تیر خلاص و گل پیروزی بخش این مسابقه در وقت های اضافه توسط کره ای ها به ثمر رسید تا شاگردان بنتو پرتغالی در نهایت با کسب یک پیروزی سخت راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

تیم ملی کره جنوبی در مرحله بعد با قطر روبرو خواهد شد که در دیگر دیدار یک هشتم نهایی روز سه شنبه عراق را از پیش رو برداشت.

تیم خسته عراق از پس قطر بر نیامد

تیم ملی قطر که تاکنون بازی های قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته است در مقابل عراق، حریف سر سخت خود در مرحله یک هشتم نهایی با یک گل پیروز از میدان خارج شد تا به روند درخشش خود در این تورنمنت ادامه دهد.

این دیدار در ورزشگاه آل نهیان شهر ابوظبی برگزار شد و تنها گل آن توسط بسام هشام الراوی، مدافع باشگاه الدوحیل و تیم ملی قطر در دقیقه ۶۲ به ثمر رسید.

نکته قابل توجه در این دیدار مصدومیت طارق همام هافبک تیم ملی عراق بود که طرفداران این بازیکن در باشگاه استقلال تهران را نیز نگران کرد.

با صعود دو تیم کره جنوبی و قطر هشت تیم راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام ملت‌های آسیا؛ شاگردان کی روش با تساوی مقابل عراق صدرنشین شدند

داستان قلعه‌نویی و کلینزمن؛ نتایجی مشابه با سرنوشتی متفاوت

معجزه به سبک مسیِ آسیا؛ راز شعبده‌بازی اکرم عفیف در بازی فینال چه بود؟