قدرتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸

قدرتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در مجموع چهار شهر از قاره اروپا، چهار شهر از منطقه آسیای جنوب شرقی، یک شهر از آمریکای شمالی و یک شهر از منطقه اقیانوسیه در فهرست ده شهر قدرتمند قرار گرفتند.

آگهی

فهرست قدرتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸ اعلام شد و لندن، پایتخت بریتانیا برای هفتمین سال پیاپی در صدر این جدول قرار گرفت.

موسسه استراتژی شهری یادبود موری، از سال ۲۰۰۸ تاکنون نقاط قوت و ضعف نسبی ۴۴ شهر مشهور و محبوب جهان را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است. محققان این موسسه برای ارزیابی قدرت شهرها به توانایی آنها در جذب سرمایه، کسب و کار و مردم، آنچه که به عنوان مغناطیسم شهرها نامید می‌شود، نگاه می‌کنند.

شش موردی که این موسسه برای ارزیابی شهرها از آن استفاده کرده است عبارتند از: اقتصاد، تحقیق و توسعه، تعامل فرهنگی، قابلیت زندگی، محیط زیست و دسترسی شهری.

برای هرکدام از این موارد نیز۷۰ شاخص تعریف شده و شهرها براساس این شاخص‌ها امتیاز گرفتند. هر شهر می‌توانست حداکثر ۲۶۰۰ امتیاز کسب کند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

لندن، نیویورک، توکیو، پاریس و سنگاپور به ترتب در رتبه اول تا پنجم قدرتمندترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفتند. آنها توانستند ۱۶۹۲.۳ تا ۱۳۱۰.۶ امتیاز بدست آورند.

آمستردام، سئول، برلین، هنگ کنگ و سیدنی نیز جایگاه ششم تا دهم این جدول را از آن خود کردند. امتیاز این شهرها بین ۱۲۶۵.۹ تا ۱۲۰۰.۷ متغییر بود.

در مجموع چهار شهر از قاره اروپا، چهار شهر از منطقه آسیای جنوب شرقی، یک شهر از آمریکای شمالی و یک شهر از منطقه اقیانوسیه در فهرست ده شهر قدرتمند جهان در سال گذشته قرار گرفتند.</p>

جهانی شدن سبب شده است تا مردم و همچنین سرمایه‌دارن به سمت شهرهای بزرگتر و با امکانات بیشتر هجوم بیاورند. شهرهایی که تسهیلات بیشتری در اختیار مردم قرار می‌دهند قادرند سرمایه‌های اقتصادی و نیروهای انسانی بیشتری را به خود جلب و جذب کنند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با گرانترین شکلات جهان آشنا شوید

کارآمدترین و ناکارآمدترین نظام سلامت متعلق به کدام کشورهاست؟

هموارترین و ناهموارترین جاده‌های جهان متعلق به کدام کشورهاست؟