پیشنهاد روسیه: لازم باشد میان مخالفان و دولت مادورو میانجیگری خواهیم کرد

رویترز
رویترز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسیه روز جمعه پیشنهاد داده که می‌تواند میان دولت ونزوئلا و مخالفان این کشور در صورت نیاز میانجگری کند. روسیه اعلام کرده که آماده همکاری با تمام نیروهای سیاسی است که در شرایط کنونی مسئولانه عمل کنند.

آگهی

روسیه روز جمعه پیشنهاد داد که می‌تواند میان دولت ونزوئلا و مخالفان این کشور در صورت نیاز میانجگری کند. روسیه اعلام کرده که آماده همکاری با تمام نیروهای سیاسی است که در شرایط کنونی مسئولانه عمل کنند.

این اعلام نظر روسیه یک روز بعد از آن منتشر شده که مقام‌های روسی بر مشروعیت نیکولاس مادورو به عنوان رییس‌جمهوری مشروع کشور ونزوئلا تاکید و اعلام کردند که خوان گوآیدو، رهبر مخالفان این کشور را به رسمیت نمی‌شناسند.

خوآن گوآیدو رهبر اپوزیسیون دولت مادورو که خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نامیده تا اینجای کار توانسته تایید و همکاری کشورهایی آمریکا، کانادا، فرانسه، بریتانیا و آلمان و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین را به دست آورد. او روز چهارشنبه در میان جمع گسترده‌ای از مخالفان نیکلاس مادورو خود را رئیس دولت موقت ونزوئلا اعلام کرده بود.

آژانس خبری ریانووستی اعلام کرده که پیشنهاد میانجگری روسیه در امور ونزوئلا ابتکار الکساندر شتنین، مدیر بخش آمریکای لاتین وزارت امور خارجه روسیه بوده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

مسکو پیش از این درباره هرگونه اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا هشدار داده بود. مقام‌های روسیه‌ روز پنجشنبه اعلام کردند که هرگونه اقدام نظامی وضعیت را به سمت فاجعه‌باری سوق خواهد داد.

مخالفان مادورو چند روزی است که در خیابان‌های کارکاس علیه دولت و سیاست‌های اقتصادی دولت به خیابان آمده‌اند. بر اساس اعلام مقام‌های سازمان ملل در این ناآرامی‌ها تا کنون۲۰ نفر کشته و ۳۵۰ نفر بازداشت شده‌اند.

روسیه، چین، ترکیه، ایران و برخی دیگر از کشورها با اعلام پیام رسمی حمایت‌شان را از دولت مادورو اعلام کرده‌اند. نظامیان ونزوئلا نیز گفته‌اند در کنار دولت مادورو خواهند ماند.

بیشتر بخوانید:

گوآیدو: مادورو در صورت کناره‌گیری از قدرت در ونزوئلا عفو می‌شود

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خود را به‌عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرد

خوان گوآیدو کیست؟ آلمان و فرانسه به صف مخالفان مادورو پیوستند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیکولاس مادورو: ترامپ به کلمبیا دستور قتل مرا داده است

کشمکش سیاسی در ونزوئلا؛ گوآیدو مذاکره با مادورو را رد کرد

روسیه: اوکراین سامانه موشکی جدید آمریکایی بگیرد، «منطقه حائل» را گسترش می‌دهیم