جودو؛ نمایش درخشان ماریا سنتراچیو در گرند پری تل آویو

جودو؛ نمایش درخشان ماریا سنتراچیو در گرند پری تل آویو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جودوکار ایتالیایی پس از دریافت مدال طلا از دستان ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو گفت: «روز ویژه ای برایم بود. دو هفته پیش عمویم را از دست دادم اما نتوانستم کنار خانواده باشم زیرا برای این تورنمنت خود را آماده می کردم.»

آگهی

ورزشگاه اشلومو آرنا محل برگزاری رقابت های جودو جایزه بزرگ تل آویو برای دومین روز متوالی میزبان علاقمندان این رشته ورزشی بود.

بهترین جودوکار زن

ماریا سنتراچیو، جودوکار زن ایتالیایی با نمایش درخشانی که از خود ارائه کرد عنوان بهترین ورزشکار روز دوم تورنمنت را بدست آورد.

سنتراچیو در فینال وزن منهای ۶۳ کیلوگرم، اینبال شیمش، حریفی از کشور میزبان را که از بخت های مسلم این وزن به حساب می آمد با فن «سومی گائشی» و کسب امتیاز وازاری از پیش رو برداشت و بر سکوی نخست قرار گرفت.

جودوکار ایتالیایی پس از دریافت مدال طلا از دستان ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو گفت: «روز ویژه ای برایم بود. دو هفته پیش عمویم را از دست دادم اما نتوانستم کنار خانواده باشم زیرا برای این تورنمنت خود را آماده می کردم. در فینال آن روزها را به خودم یادآوری می کردم. برای همین امروز برایم بسیار ویژه و خاص است.»

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز دوم به ساگی موکی از کشور میزبان تعلق گرفت. جودوکار اسرائیلی در فینال وزن منهای ۸۱ کیلوگرم برتری خود را به رخ ایوایلو ایوانوف بلغارستانی کشید و موفق شد در کمتر از دو دقیقه پیروزی نهایی را از آن خود کند.

موکی که تشویق و حمایت تماشاگران پر شور را به همراه داشت با اجرای زیبای فن «سوده تسوریکومی گوشی» امتیاز پیروزی بخش ایپون را از داور دریافت کرد و بدین ترتیب نخستین مدال طلای این فصل از رقابت های تور جهانی جودو را به کارنامه افتخارات خود افزود.

این جودوکار اسرائیلی سال گذشته نیز موفق به دریافت دو مدال طلا از رقابت های قهرمانی بزرگسالان اروپا و گرند اسلم ابوظبی شده بود. ایوانوف بلغاری که بارها در تورنمنت های مهم جهانی مدال طلا را بر گردن آویخته بود در مبارزه نهایی این وزن چاره ای جز تسلیم مقابل حریف اسرائیلی نداشت.

موکی پس از دریافت مدال طلا از دستان وزیر ورزش اسرائیل احساسش را اینگونه بیان کرد: «کسب پیروزی در اینجا بسیار لذت بخش است زیرا بازتاب آنرا پس از مسابقه از نزدیک می بینید. از اینکه توانستم نمایش خوبی ارائه کنم بسیار خوشحالم. انتظار تماشاگران و حضور خانواده ام در سالن فشار مضاعفی بر من وارد کرد که تحملش آسان نبود اما در نهایت خوشحالم که توانستم با بهترین عملکرد از این میدان بزرگ سربلند بیرون بیایم و تماشاگران را با خود همراه کنم.»

نخستین طلای سوئد

در رقابت های وزن منهای ۷۰ کیلوگرم زنان مدال طلا به ورزشکاری از کشور سوئد تعلق گرفت.

آنا برنهولم در فینال این وزن موفق شد آلیس بیلاندی، حریفی از ایتالیا را با امتیاز ایپون از پیش رو بردارد و برای بار دوم در رقابت های تور جهانی جودو صاحب مدال طلا شود.

شگفتی روز

اما شگفتی روز دوم تورنمنت را ورزشکاری از بلاروس رقم زد. وادزیم شوکا، در فینال وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان موفق شد در ثانیه های پایانی آگوستو ملونی، حریف ایتالیایی خود را غافلگیر کند و با کسب امتیاز ایپون پیروز نهایی این مبارزه سخت و نزدیک معرفی شود.

بهترین فن

بهترین فن روز دوم یک «اوسوتو گاری» بود که سامی چوشی، جودوکار بلژیکی در مبارزه رده بندی وزن منهای ۸۱ کیلوگرم مردان آنرا به اجرا درآورد تا تشویق یکپارچه تماشاگران را به خود همراه کند.

این جودوکار بلژیکی سال گذشته نیز با اجرای زیبای همین فن کلیه حریفان را در گرند پری کانکون مغلوب کرده بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ طلای سنگین ترین وزن گرند اسلم پاریس به جودوکار کره جنوبی رسید

جودو؛ طلای سنگین وزن گرند اسلم اوساکا بر گردن هنک گرول

نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات گرنداسلم تنیس ملبورن شد