موافقت آلمانی‌ها با اعمال محدودیت سرعت در آزادراه‌ها

موافقت آلمانی‌ها با اعمال محدودیت سرعت در آزادراه‌ها
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اکثریت جامعه آلمان با اعمال حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌های فاقد محدودیت این کشور با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی موافقت کردند، رخدادی که دولت این کشور را بر سر دوراهی حمایت از خودروسازان و ایفای تعهداتش در برابر تغییرات اقلیمی قرار داده است.

آگهی

اکثریت جامعه آلمان با اعمال حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌های فاقد محدودیت این کشور با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی موافقت کردند.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط موسسه اِمنِد که روزنامه بیلد آن را منتشر کرده، ۵۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافق محدود شدن سرعت خودروها در آزادراه‌های این کشور هستند. حداکثر سرعت مدنظر آنها بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

در همین حال، کمیته‌ای تخصصی که تحت نظر دولت آلمان فعالیت می‌کند نیز به دلیل تاثیر آزادراه‌های فاقد محدودیت سرعت تردد بر انتشار گازهای گلخانه‌ای، خواستار اعمال محدودیت‌ سرعت تردد وسایل نقلیه موتوری شده است.

بیشتر بخوانید:محدودیت سرعت در بزرگراه‌ها و تلفات حوادث جاده‌ای در ایران و آلمان

با این وجود، اندریاس شویر، وزیر حمل و نقل آلمان که سیاستمداری محافظه کار به شمار می‌رود و اصالتی باواریایی دارد، ضمن اعلام مخالفت با این اقدام گفت که شهروندان در مورد تعیین سرعت تردد خود باید مختار باشند.

آقای شویر مدعی شد که وضع محدودیت سرعت در امن‌ترین آزادراه‌های جهان که متعلق به آلمان است کمتر از ۵ دهم درصد در میزان انتشار کربن موثر خواهد بود.

او تاکید کرد که ۷ هزار و ۶۴۰ کیلومتر از آزادراه های آلمان یعنی معادل ۳۰ درصد آن هم اکنون دارای محدودیت سرعت تردد است و او تا پیش از نهایی شدن تعمیم این محدودیت در ماه مارس آینده با اعضاء کمیته تخصصی فعال در این زمینه، دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

ایالت باواریا محل استقرار خودروسازان آلمانی از آئودی و دایملر گرفته تا فرولکس واگن است. به همین دلیل وزیر حمل و نقل آلمان برای تامین منافع خودروسازان و ایفای تعهد دولت آلمان در خصوص محدودسازی انتشار گازهای گلخانه‌ای بر سر دوراهی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:تحقیق در مورد گرمایش زمین؛ حفاری دو کیلومتری در قطب جنوب

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چشم‌انداز صنایع آلمانی پس از برکسیت؛ نگرانی بی‌ام‌دبلیو و اوپِل

پلیس آلمان بیش از ۱۰۰ فعال محیط زیست را بازداشت کرد

کدام کشورهای اروپایی در مقابله با تغییرات اقلیمی پیشتازند؟