هزینه ۳ میلیارد دلاری تعطیلی دولت فدرال برای آمریکا

هزینه ۳ میلیارد دلاری تعطیلی دولت فدرال برای آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اداره بودجه آمریکا اعلام کرده که تعطیلی ۳۵ روزه اخیر دولت در این کشور ۳ میلیارد دلار هزینه روی دست دولت آمریکا گذاشته است. تعطیلی که موجب شده بود رییس‌جمهوری برای میزبانی از برخی میهمانان دست به جیب شده و از مک دونالد همبرگر سفارش دهد.

آگهی

دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرده که تعطیلی ۳۵ روزه اخیر دولت در این کشور ۳ میلیارد دلار هزینه روی دست دولت آمریکا گذاشته است. 

تعطیلی دولت فدرال موجب شده بود رییس‌جمهوری برای میزبانی از برخی میهمانان دست به جیب شده و از مک دونالد همبرگر سفارش دهد. این تعطیلی که طولانی ترین رویداد مشابه در تاریخ ایالت متحده آمریکا است ریشه در تقاضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور از کنگره داشته تا بتواند با بودجه دریافتی از کنگره میان آمریکا و مکزیک دیوار بکشد.

گزارش دفتر بودجه کنگره نشان می‌دهد که هزینه تعطیلی دولت ۰/۰۲ درصد رشد اقتصادی سال ۲۰۱۹ را کاهش داده است. پژوهشگران همچنین گفته‌اند که تاثیر تعطیلی اخیر بیشتر در کسب‌وکارهای فردی و برای کارگران حس شده است، به ویژه ۸۰۰ هزار کارمندان فدرال که این مدت هیچ پرداختی به آنها صورت نگرفت.

ضرر ۱۱ میلیاردی به اقتصاد آمریکا

بر اساس نتایج این گزارش در مجموع اقتصاد آمریکا چیزی حدود ۱۱ میلیارد دلار در این ۵ هفته از دست داده است. البته انتظار می‌رود که ۸ میلیارد دلار با بازگشایی دولت جبران شود و حقوق کارگران فدرال هم دوباره پرداخت شود.

دولت آمریکا روز دوشنبه دوباره آغاز به کار کرد. حالا باید دید تا پیش از ۱۵ فوریه اعضای کنگره و کاخ سفید چگونه با یکدیگر در مورد امنیت مرزها مذاکره می کنند تا از یک تعطیلی دوباره در دولت آمریکا جلوگیری شود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا برای ساخت دیوار وعده داده شده اش میان آمریکا و مکزیک ۵.۷ میلیارد دلار بودجه درخواست کرده است. 

دموکرات‌ها مخالفت پرداخت و هزینه‌کردن هرگونه پول برای ساخت این دیوار هستند با این حال آنها گفته‌اند که از پرداخت بودجه برای اقدام‌های لازم امنیتی در امتداد مرز به اشکال دیگر حمایت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا دولت فدرال آمریکا تعطیل می‌شود؟

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد