وزارت خارجه ایران: با فرانسه درباره برنامه موشکی‌مان مذاکره‌ای نداشتیم

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران Copyright عکس:شیما مسجدی/ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گزارش‌ها درباره مذاکرات با فرانسه درباره برنامه موشکی را رد کرده است.

آگهی

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گزارش‌ها درباره مذاکره با فرانسه درباره برنامه موشکی را رد کرد.

آقای قاسمی که روز دوشنبه ۷ بهمن در کنفرانس مطبوعاتی حضور یافته بود با اظهار بی‌اطلاعی از «مذاکرات مخفی» با فرانسه گفت: «ما صرفا با فرانسه نشست‌های سیاسی برگزار کردیم که می‌تواند با هر کشور دیگر نیز برگزار شود. ما درخصوص مسئله موشکی با هیچ کشوری مذاکره‌ نکردیم. سیاست ما ادامه پیدا می‌کند و در مورد توان دفاعی خودمان، به دیگران نخواهیم سپرد و با جدیت سیاست‌هایمان را – که در تهران تنظیم می‌شود - ادامه می‌دهیم.»

فرانسه پیش از این اعلام کرده بود که در حال مذاکره با ایران در زمینه‌ آزمایش‌های موشکی تهران است و آماده است تا در صورت شکست این مذاکرات تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه روز جمعه ۵ بهمن خود با اشاره به این مطلب گفته بود: «ما گفتگوی بسیار دشواری را آغاز کردیم [...] ما آماده‌ایم که اگر این گفتگو به نتیجه قطعی نرسد، تحریم‌های سختی را علیه ایران وضع کنیم و آنها [ایرانی‌ها] این را می‌دانند.»

بیشتر بخوانید:

قطعنامه تصویب‌ شده شورای امنیت سازمان ملل متحد که در پی قبول برجام به تصویب رسید از ایران می‌خواهد تا ۸ سال برنامه ساخت موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند.

ایران می‌گوید آزمایش‌های موشکی‌اش تخطی از قطعنامه شورای امنیت نیست و برخورداری موشک‌ها از توان حمل کلاهک هسته‌ای را رد می‌کند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از سه دیپلمات خبر داده بود که فرانسه، بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درصددند تا تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای را علیه ایران وضع کنند.

این تحریم‌ها احتمالا شامل ضبط دارایی‌ها و ممنوعیت سفر اعضای سپاه پاسداران و دیگر افرادی خواهد بود که با توسعه برنامه موشکی جمهوری اسلامی پیوند دارند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بهرام قاسمی به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه معرفی شد

فرانسه پرتاب ماهواره از سوی ایران را محکوم کرد

تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد