فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: در انفجار زاهدان چهار نفر مجروح شدند

عکس از خبرگزاری مهر
عکس از خبرگزاری مهر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری ایرنا خبر داده که صدای انفجاری در شهر زاهدان به گوش رسیده که ناشی از انفجار «دو شی دست‌ساز» است.

آگهی

محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان روز سه‌شنبه از انفجار «دو شیء دست‌ ساز» در یکی از خیابان‌های زاهدان خبر داد.

در این انفجار چهار نفر مجروح شده‌اند که سه نفر از آنها مامور نیروی انتظامی هستند. بنا به گزارش خبرگزاری های ایران جراحت این افراد سطحی بوده و مراحل مداوای آنها در بیمارستان در حال انجام است. 

طبق این گزارشها یک شیء مشکوک نیز در اطراف منطقه کشف شده است. گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا محمد قنبری لحظاتی پس از انفجار افزود: «دو شیء دست ساز دقایقی قبل در حوالی میدان ورودی خیابان شهید طباطبایی زاهدان منفجر شد.»

انفجار زاهدان تلفات جانی نداشت

در همین حال محمد هادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز به ایرنا خبر داده که «این دو شیء امشب در خیابان بعثت زاهدان کار گذاشته شده بود که خوشبختانه هیچ تلفاتی نداشته و اتفاق خاصی نیفتاده با این حال تحقیقات از سوی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ادامه دارد.»

چهار نفر مجروح شده‌اند

محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان به خبرگزاری ایسنا گفته «این صدا بر اثر پرتاب یک نارنجک انفجاری دست ساز بوده است. یک بسته مشکوک دیگر در همان محدوده کشف شد و عوامل انتظامی بلافاصله نسبت به تخلیه محل اقدام کردند که این شیء قبل از خنثی کردن منفجر شد و سه تن از عوامل انتظامی به صورت سطحی مصدوم شدند که وضعیت عمومی آنها رضایت بخش است.»

فریبرز راشدی رئیس مرکز اورژانس و حوادث دانشگاه علوم ‌پزشکی زاهدان نیز گفته «در این انفجار ۴ نفر مجروح شدند، هر ۴ نفر مجروح این حادثه برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان‌ منتقل شده اند.»

گروه جیش‌العدل مسئولیت انفجار زاهدان را بر عهده گرفت

خبرگزاری رویترز گزارش کرده که سازمان جیش‌العدل در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به کلانتری ۱۲ زاهدان را بر عهده گرفت. 

در این بیانیه آمده است: «اعضای این گروه ۹ بهمن‌ماه طی یک عملیات کلانتری ۱۲ شهر زاهدان را با انجام انفجار دو بمب مورد هدف قرار دادند. در این عملیات با کار گذاشتن دو بمب جنب کلانتری ۱۲ شهر زاهدان واقع در بلوار بعثت نخست یک دستگاه گشتی موتور سیکلت و خودرو این کلانتری را مورد هدف قرار داده‌اند و پس از آن در تجمع نیروهای ویژه امنیتی برای بررسی صحنه عملیات انفجار دوم صورت گرفته است.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌هایی مبنی بر حمله انتحاری در زاهدان منتشر شده است که یورونیوز قادر به تائید صحت آنها نیست. حساب رسمی خبرگزاری مهر نیز انفجار اخیر در زاهدان را ناشی از «حمله انتحاری» دانسته و ویدئویی منتشر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروهای امنیتی ایران ده نفر را در ارتباط با حمله چابهار بازداشت کردند

دستگیری چهار نفر در ارتباط با حمله چابهار

ایران و اسرائیل؛ چگونه دو کشور متحد به دشمنان قسم‌خورده تبدیل شدند؟