سرپرست آلمانی کانال مالی اروپا با ایران کیست؟

سرپرست آلمانی کانال مالی اروپا با ایران کیست؟
سرپرست آلمانی کانال مالی اروپا با ایران کیست؟ Copyright ایسنا
Copyright ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرپرست آلمانی کانال مالی اروپا با ایران کیست؟

آگهی

روزنامه اشپیگل آلمان اطلاعاتی درباره رییس کانال مالی اروپا با ایران ارایه کرده است که بر اساس آن پِر فیشر ۶۹ ساله ریاست «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» یا همان INSTEX را بر عهده خواهد گرفت.

پِر فیشر پیش از این رییس بانک Commerzbank آلمان بوده است. او نزدیک به سه دهه در مناصب مختلف در این بانک فعالیت کرده بود.

«ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» که این روزها به کانال INSTEX معروف شده بنا است برای دوام روابط تجاری اروپا و ایران به کمک دو طرف بیاید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده دیپلمات‌های برجسته از هر سه کشور آلمان، بریتانیا و فرانسه در هیات نظارت این کانال مالی حضور خواهند داشت. بر اساس گزارش اشپیگل، میگوئل برگر رئیس دپارتمان اقتصادی وزارت خارجه آلمان، ماریس گوردو مونتانی سفیر پیشین فرانسه در چین و سایمون مگ‌دونالد، معاون امور خدمات دیپلماتیک وزارت خارجه بریتانیا نمایندگان سه کشور در این کانال مالی خواهند بود.

به گزارش اشپیگل، آلمان ریاست کانال مالی را بر عهده خواهد داشت و پاریس نیز میزبان این سازوکار مالی با ایران خواهد بود. سهم بریتانیا نیز در این پروژه همکاری اقتصادی با ایران، به عنوان رئیس هیأت نظارت مطرح است.

بر اساس گزارش‌ها امکان حقوقی برای پیوستن دیگر کشورهای اروپایی به این کانال مالی نیز وجود دارد.

به گزارش اشپیگل اولویت این کانال مالی تسهیل در ارسال مواد غذایی و دارویی و ابزار پزشکی به ایران خواهد بود و می‌تواند موارد دیگری نیز به آن افزوده شود.

«ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» INSTEX برای آن ایجاد شده است تا اطمینان حاصل شود شرکت‌های اروپایی که قصد تجارت با ایران را دارند از تحریم‌های آمریکا در امان هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واشنگتن؛ انتظار نمی رود کانال مالی اروپا تاثیری بر فشار به ایران بگذارد

عضو هیات آمریکایی مذاکرات هسته‌ای: اروپا در موضوع کانال مالی وحدت‌نظر ندارد

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین