واشنگتن؛ انتظار نمی رود کانال مالی اروپا تاثیری بر فشار به ایران بگذارد

واشنگتن؛ انتظار نمی رود کانال مالی اروپا تاثیری بر فشار به ایران بگذارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمریکا می گوید کسانی که با ایران در موارد تحریم شده وارد فعالیت شوند با این خطر مواجه خواهند بود که دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده آمریکا و امکان تجارت با آمریکا را از دست بدهند.

آگهی

ایالات متحده آمریکا در واکنش به راه اندازی کانال مالی اروپا برای تسهیل مبادلات تجاری به ایران می گوید که انتظار نمی رود این کانال تاثیری بر کارزار فشار بر ایران بگذارد.

این کانال مالی که امروز پنجشنبه آغاز به کار می کند بعنوان «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» INSTEX معروف شده و قرار است برای دوام روابط تجاری اروپا و ایران به کمک دو طرف بیاید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که انتظار نمی رود این کانال مالی بر فشار اقتصادی حداکثری بر ایران تاثیری بگذارد. وی همچنین افزوده است که وزارت خارجه از نزدیک گزارشها درباره این کانال مالی را دنبال می کند تا اطلاعات بیشتری درباره این مکانیسم بدست آورد.

وی همچنین گفته است کسانی که با ایران در موارد تحریم شده وارد فعالیت شوند با این خطر مواجه خواهند بود که دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده آمریکا و امکان تجارت با این کشور را از دست بدهند.

کانال مالی اروپا با ایران روز پنجشنبه به ریاست پِر فیشر آلمانی آغاز به کار خواهد کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده دیپلمات‌های برجسته از هر سه کشور آلمان، بریتانیا و فرانسه در هیات نظارت این کانال مالی حضور خواهند داشت و مرکز این کانال مالی در ‍پاریس خواهد بود.

اولویت این کانال مالی تسهیل در ارسال مواد غذایی و دارویی و ابزار پزشکی به ایران خواهد بود و می‌تواند موارد دیگری نیز به آن افزوده شود.

آمریکا پیش از این به اتحادیه اروپا و همچنین روسیه و چین در مورد دور زدن تحریم‌ها علیه ایران هشدار داده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«بدون اراده طرفین کانال مالی بین ایران و اروپا بی خاصیت خواهد بود»

سرپرست آلمانی کانال مالی اروپا با ایران کیست؟

فرانسه، آلمان و بریتانیا «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری با ایران» را نهایی کردند