پیام پمپئو به ایرانیان به مناسبت چهل سالگی انقلاب: شکست خوردید

پیام پمپئو به ایرانیان به مناسبت چهل سالگی انقلاب: شکست خوردید
Copyright Official President website/Handout via REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسن روحانی نیز در سخنانی اعتراف کرده است که ایران در حال حاضر با شدیدترین بحران اقتصادی خود طی چهل سال اخیر دست و پنجه نرم می‌کند.

آگهی

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا عصر پنج‌شنبه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) در آستانۀ آغاز جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پیامی توییتری که به زبان فارسی منتشر شد، اعلام کرد که چهل سال پس از انقلاب آنچه نصیب ایران شده، تنها شکست بوده است.
او نوشت: «حتی رییس جمهورتان حسن روحانی نیز به ۴۰ سال شکست رژیم ایران اعتراف می‌کند. نیازی نبود اینطور باشد، اما رژیم حاکم شما همواره ایدئولوژی را بر منافع و رفاه مردم ایران ترجیح داده است.»

یک روز پیش از انتشار این پیام حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در سخنانی اعتراف کرد که ایران در حال حاضر و به دلیل تحریم‌های آمریکا با شدیدترین بحران اقتصادی خود طی چهل سال اخیر دست و پنجه نرم می‌کند.

تحریم‌های آمریکا با تصمیم دونالد ترامپ و با هدف جلوگیری از آنچه «نفوذ بدخواهانۀ ایران در منطقه» خوانده می‌شود، به اجرا گذاشته شده است و واشنگتن امیدوار است با اعمال این تحریم‌ها ایران را مجبور به مذاکرۀ دوباره و پذیرفتن شرایط جدید غرب برای تضمین امنیت منطقه و امنیت بین‌الملل کند.

اما علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با رد هرگونه تلاش برای مذاکره‌ای دوباره، اعلام کرده است که در برابر آمریکا مقاومت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوء استفاده شخصی پمپئو از کارکنان وزارت خارجه؛ دلیل اخراج استیو لینیک چیست؟

پمپئو در شورای امنیت: با لغو تحریم‌ها ایران غیرقابل کنترل و عامل آشوبهای جدید می‌شود

بن سلمان: ایران عامل حمله به تانکرها است اما عربستان به دنبال جنگ نیست