وزیر دفاع ایران با تایید آزمایش موشک هویزه: ایران برای فعالیت موشکی اجازه نمی‌گیرد

عکس: روابط عمومی وزارت دفاع
عکس: روابط عمومی وزارت دفاع
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آزمایش پروازی موشک کروز زمینی هویزه در برد پروازی ۱۲۰۰ کیلومتر موفق انجام شده و به هوافضای سپاه تحویل داده خواهد شد. ایران پیش از این از موشک کروز زمینی سومار با برد ۷۰۰ کیلومتر رونمایی کرده بود.

آگهی

تلویزیون ایران صبح شنبه از آزمایش موفقیت آمیز موشک هویزه خبر داد. به گزارش وزارت دفاع ایران آزمایش پروازی موشک کروز زمینی هویزه در برد ۱۲۰۰ کیلومتر انجام شده است و این موشک آماده تحویل به نیروی هوافضای سپاه است. ایران پیش از این از موشک کروز زمینی سومار با برد ۷۰۰ کیلومتر رونمایی کرده بود.

وزارت دفاع ایران در جریان مراسم رونمایی از این موشک کروز برد بلند زمینی اعلام کرده «هویزه» ساخته متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران است.

ایران در حالی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب دست به آزمایش این موشک زده است که فعالیت های موشکی اش از جمله موارد محوری انتقادات کشورهای غربی به تهران است. سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا در جریان ثبت کانال مالی جدید برای تسهیل تجارت با ایران بر لزوم محدود شدن فعالیت های موشکی تهران تاکید کرده بودند.

موشک هویزه دارای برد پروازی بیش از ۱۳۵۰ کیلومتر است

امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ایسنا گفت:«جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعی برای تأمین امنیت ملی و دفاع از منافع ملی خود می‌افزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمی‌گیرد. موشک هویزه نماد خود باوری و یک دستاورد مهم دفاعی حاکی از اوج پیشرفت فناوری روز دنیا است. این موشک دارای برد پروازی بیش از ۱۳۵۰ کیلومتر است که علیه اهداف زمینی ثابت استفاده می‌شود.»

ویژگی های موشک کروز هویزه

وزیر دفاع ایران درباره ویژگی‌های این موشک نیز گفته «آماده سازی و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای ناوبری و اصابت به هدف و قدرت تخریب زیاد را از ویژگی‌های برجسته موشک کروز هویزه است. آزمایش پروازی موشک کروز زمینی هویزه در برد پروازی ۱۲۰۰ کیلومتر انجام و موفق شد اهداف از پیش تعیین شده را با دقت مورد اصابت قرار دهد.»

حاتمی همچنین تاکید کرد:«موفقیت در دستیابی به این فناوری پس از موشک کروز زمینی سومار با برد ۷۰۰ کیلومتر گامی مؤثر در افزایش توانمندی نیروهای مسلح و قدرت بازدارنگی کشور محسوب می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت دفاع ایران از آزمایش یک موشک ماهواره‌بر جدید خبر داد

ایران از موشک دزفول و کارخانه زیرزمینی تولید موشک‌‌های بالستیک رونمایی کرد

نتانیاهو: وقتی ایران ۳۰ موشک به سمت ما شلیک کرد، انتظار دارید بنشینیم و نگاه کنیم؟