استقبال امیر قطر از تیم ملی فوتبال این کشور

عکس از رویترز
عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تیم ملی قطر در میان استقبال شهروندان و مقام‌های قطری وارد این کشور شد. تیم ملی فوتبال قطر در فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا در امارات توانست با نتیجه سه بر یک، بر ژاپن غلبه کند. برای نخستین بار است که قطر توانسته به قهرمانی در این رقابت‌ها دست یابد.

آگهی

تیم ملی قطر شنبه شب در میان استقبال شهروندان و مقام‌های قطری وارد خاک این کشور شد. تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به فرودگاه بین المللی دوحه رفت تا شخصا به بازیکنان تیم ملی این کشور خیرمقدم بگوید. تیم ملی فوتبال قطر در فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا در امارات توانست با نتیجه سه بر یک، بر ژاپن غلبه کند. برای نخستین بار است که قطر توانسته به قهرمانی در این رقابت‌ها دست یابد. قهرمانی قطر در امارات از ابعاد سیاسی نیز برای این کشور اهمیت داشت. مدتی است روابط سیاسی برخی کشورهای عربی و در راس آنها امارات و عربستان با قطر تیر و تار شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اتوبوس شادی

بازیکنان تیم ملی قطر سوار بر اتوبوس در نوار ساحلی دوحه به حرکت در آمدند و مردم هم در گوشه‌وکنار نوار ساحلی ایستاده بودند و برای آنها دست تکان داده و تشویقشان می‌کردند. برای استقبال از تیم ملی قطر تدارک گسترده‌‌ای دیده شده بود. برخی بازیکنان تیم ملی قطر بالای اتوبوس نشسته بودند و پرچم قطر را در دست داشتند و با مردمی که برای تبریک‌گویی به خیابان آمده‌بودند خوش‌وبش می‌کردند.

قهرمانی سیاسی

قهرمانی قطر در کشور امارات در شرایطی شکل گرفت که عربستان و امارات به همراه مصر و بحرین از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند. دلیل آنها نیز حمایت قطر از گروه‌های تروریستی بوده است. از این نظر قهرمانی قطر در امارات برای این کشور از اهمیت سیاسی زیادی برخوردار بود. قطری‌ها برای اینکه بتوانند به کشورشان بازگردند تا عمان با اتوبوس آمدند و از آنجا با هواپیمایی قطری وارد خاک این کشور شدند. قطر ایرلاین، هواپیمایی این کشور اجازه فرود در خاک امارات را ندارد.

بیشتر بخوانید:

فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹؛ قطر برای نخستین بار قهرمان شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

علم، تجارت و ورزش: زنانی که در قطر تفاوت ایجاد می‌کنند

زنان در قطر، رهبر تحول در نوآوری دیجیتال، پایداری و مُد

قطر از کشف گاز بیشتر در پارس‌ جنوبی خبر داد؛ «پروژه افزایش ۱۶میلیون تنی برداشت را فورا کلید می‌زنیم»