بازیکن سابق تیم فوتبال بحرین در تایلند با پابند به دادگاه برده شد

بازیکن سابق تیم فوتبال بحرین در تایلند با پابند به دادگاه برده شد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه تایلند قرار است دو ماه دیگر در مورد استرداد حکیم العریبی به بحرین تصمیم گیری کند.

آگهی

حکیم العریبی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال بحرین که در استرالیا پناهنده است با پابند به دادگاهی در تایلند برده شد. دادگاه تایلند قرار است دو ماه دیگر در مورد استرداد حکیم العریبی به بحرین تصمیم گیری کند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا و و فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از مقامات تایلند خواسته اند تا ضمن آزاد کردن حکیم العریبی او را به استرالیا باز گردانند. در مقابل بحرین خواستار استرداد بازیکن سابق تیم ملی فوتبال این کشور شده است.

استرالیا و سازمان های مدافع حقوق بشر بر این باور هستند که حکیم العریبی در صورت استرداد به بحرین با خطر شکنجه در این کشور روبرو است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

حکیم العریبی ماه نوامبر در حالی که برای گذراندن ماه عسل به تایلند سفر کرده بود در این کشور بازداشت شد. او روز دوشنبه هنگام ورود به دادگاه در بانکوک در حالی که به پایش پابند زده شده بود گفت: «مرا به بحرین نفرستید.»

دادستانی تایلند ضمن ارائه درخواست بحرین برای استرداد حکیم العریبی اعلام کرد که وی در این کشور «قانون شکنی» کرده است و باید به بحرین مسترد شود.

هواداران حکیم العریبی در مقابل بر این باور هستند که او به عنوان یک «پناهنده» باید به استرالیا بازگردانده شود.

حکیم العریبی در سال ۲۰۱۴ میلادی از بحرین گریخت و به استرالیا پناهنده شد. بازداشت او در تایلند به درخواست بحرین و بنا به قرار بازداشت اینترپل صورت گرفت.

سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید حکیم العریبی به دلیل فعالیتهای سیاسی برادرش در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۱ میلادی در بحرین شکنجه شده بود.

مقامات بحرین ادعای شکنجه حکیم العریبی را رد کرده اند. او به طور غیابی در بحرین محاکمه شده و به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال بحرین از زندان تایلند آزاد شد

جام ملت های آسیا؛ شکایت امارات به ای اف سی از دو بازیکن قطری

دیوان عالی بحرین حکم حبس ابد یکی از رهبران مخالف شیعه را تایید کرد