پاپ فرانسیس در میان ده‌ها هزار مسیحی در امارات

مراسم عشای ربانی پاپ در امارات متحده عربی
مراسم عشای ربانی پاپ در امارات متحده عربی Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز سه‌شنبه ۵ فوریه ۱۳۵ هزار مسیحی و مسلمان در استادیوم زاید ابوظبی گرد هم آمدند و در مراسم عشای ربانی پاپ فرانسیس در امارات شرکت کردند

آگهی

دستکم ۱۳۵ هزار مسیحی و مسلمان روز سه‌شنبه ۵ فوریه در استادیوم زاید ابوظبی گرد هم آمدند و در مراسم عشای ربانی پاپ فرانسیس در امارات شرکت کردند.

تخمین زده می شود که هزاران زائر مسیحی و مشتاق دیدار پاپ فرانسیس از صد کشور جهان خود را به ابوظبی رسانده اند. این علاوه بر ۴ هزار مسلمانی که بنا به گفته مقامات در این مراسم شرکت کردند.

پاپ فرانسیس که به دعوت محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی به امارات سفر کرده بود، از این دیدار برای محکوم کردن جنگ‌های منطقه‌ از جمله جنگ یمن استفاده کرد و همچنین خواستار همکاری بیشتر میان مسیحیان و مسلمانان جهان شد.

رهبر کلیسای کاتولیک که به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی سخن می گفت در این مراسم برای کارگران مهاجر و خانواده‌های آنان دعا کرد.

امارات عربی متحده، با یک میلیون جمعیت مسیحی، یکی از معدود کشورهای حاشیه خلیج فارس است که محدودیت کمتری برای مسیحیان اعمال می کند و پیروان این دین می‌توانند با دریافت مجوز به فعالیت‌های مذهبی خود بپردازند.

با این حال امارات همچون دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، تجمعات مذهبی مغایر با قانون اساسی خود را مجاز نمی‌شمارد و غیرمسلمانان اجازه فعالیت تبلیغی برای دین خود را ندارند.

در جریان سفر به امارات متحده عربی، پاپ فرانسیس با احمد الطیب، مقام ارشد الازهر، سند «برادری انسانی برای همزیستی و صلح جهانی همگانی» را امضا کردند.

پاپ فرانسیس پس از مراسم عشای ربانی امارات متحده عربی را ترک کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ از راز منع بوسیدن انگشترش توسط زائران پرده برداشت

ورود گروهی از مسیحیان ارمنی ایران به آمریکا پس از ماه‌ها انتظار

رکودشکنی دبی در جذب گردشگر خارجی؛ بیشترین مسافران از کدام کشور هستند؟