عذرخواهی شورای فرهنگی بریتانیا از نویسنده قلعه حیوانات

عذرخواهی شورای فرهنگی بریتانیا از نویسنده قلعه حیوانات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای فرهنگی بریتانیا از جورج اورول، نویسنده نامی این کشور که در سال ۱۹۵۰ میلادی درگذشته، به طور رسمی عذرخواهی کرد.

آگهی

شورای فرهنگی بریتانیا از جورج اورول، نویسنده نامی این کشور که در سال ۱۹۵۰ میلادی درگذشته، رسما عذرخواهی کرد.

مطابق اعلام شورای فرهنگی بریتانیا، اعضاء این شورا، ۷۰ سال پیش یکی از تالیفات جورج اورول را بدون مطالعه دقیق آن رد کرده و مانع انتشار آن شده‌اند.

آقای اورول تحقیقی را با عنوان «آشپزی بریتانیایی» تالیف می‌کند ولی اعضاء شورا فرهنگی بریتانیا با بیم از تاثیر منفی انتقاد او از غذاهای بریتانیایی بر خوانندگان خارجی و القاء تصور وجود کمبود موادغذایی در بریتانیا مانع از انتشار آن می‌شوند.

متن کامل نامه شورای فرهنگی بریتانیا به همراه یادداشت ویراستار متن نوشته شده توسط آقای اورول در اختیار عموم قرار گرفته است.

ویراستار تاکید کرده که این نوشته بسیار خوبی است و تنها یکی دو ایراد جزئی دارد. از جمله این که در دستور تهیه مارمالاد پرتقال که نویسنده کتاب قلعه حیوانات ارائه کرده، اندازه آب و شکر قدری دست بالا گرفته شده است.

نامه شورای فرهنگی بریتانیا خطاب به جورج اورول

همزمان شورای فرهنگی بریتانیا متن کامل نوشته آقای اورول را منتشر کرده است. در این متن آقای اورول یاد آور شده است:« شاید غذاهای بریتانیایی ساده و زیادی سبک به نظر برسد اما این یک حسن عالی است که کیفیت بالای خود را که بر استفاده هر چه بیشتر از موادغذایی تازه و محلی تاکید دارد، فدا نمی‌کند و بهره بردن از چربی حیوانی و شکر در آن یک اصل مهم است.»

او همچنین از قهوه بریتانیا انتقاد می‌کند و آن را نامطبوع عنوان می‌کند. آقای اورول در مورد چای نیز گفته که قضاوت در مورد آن دشوارتر است چون هر بریتانیایی برند محبوب خود و سبک دَم کردن خاص خود را دارد که در این موارد چندان با هم اشتراک نظر ندارند.

بیشتر بخوانید:لندن؛ کلاس آشپزی که توسط مهاجران اداره می‌شود

البته آقای اورول در دفاع از غذاهای خوب بریتانیایی هم موارد بسیاری را نام برده است، از نان زعفرانی و کیک سیب‌زمینی گرفته تا پودینگ استیک و راسته کبابی به همراه پودینگ یورک‌شایر.

به گفته او هر کسی طعم این غذاها را نچشیده باشد قادر نخواهد بود در مورد آشپزی بریتانیا نظری منصفانه ارائه کند.

آلاسدیر دونالدسون، ویراستار ارشد شورای فرهنگی بریتانیا در ارزیابی اثر آقای اورول می گوید، این یک واقعیت است که هنر، موسیقی و دستاوردهای علمی بریتانیا بسیار معروف‌تر از آشپزی آن هستند ولی اورول در این اثر خود دفاع بسیار دقیق و درستی از آشپزی بریتانیا ارائه کرده است.

آقای دونالدسون می‌افزاید، انتخاب موضوع آشپزی از سوی او به این دلیل بوده که غذا یکی از بهترین عوامل تبادلی فرهنگی محسوب می‌شود.

جرج اورول نویسنده و روزنامه‌نگار بریتانیایی بود که به دلیل انتشار دو رمان قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ شهرتی جهانی دارد.

بیشتر بخوانید:جان هرت درگذشت

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا منتقدان مقررات کرونایی به کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول استناد می‌کنند؟

وزارت اطلاعات ایران همکاری با شورای فرهنگی بریتانیا را ممنوع اعلام کرد

داستان نویسنده ایتالیایی؛ طنین حملات در اروپا پیش از وقوع