نبرد نهایی؛ جنگ نیروهای دموکراتیک سوریه با «باتجربه‌ترین» نیروهای داعش

نبرد نهایی؛ جنگ نیروهای دموکراتیک سوریه با «باتجربه‌ترین» نیروهای داعش
Copyright Reuters
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرماندهان ارشد نیروهای دمکراتیک سوریه هشدار می‌دهند که داعش حتی پس از پایان این نبرد نیز همچنان به تهدیدات بزرگ و جدی خود در منطقه ادامه خواهد داد.

آگهی

کمتر از یک روز از آغاز نبرد سنگین نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) تحت حمایت ایالات متحده آمریکا با باقیماندۀ شبه‌نظامیان داعش در شرق سوریه می‌گذرد و بنا بر اعلام مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه، شبه‌نظامیانی که از آخرین دژ داعش دفاع می‌کنند گروهی از «باتجربه‌ترین» نیروهای آنها هستند.

آقای بالی دوشنبه شب در گفتگو با خبرنگار آسوشیتدپرس اعلام کرد: «نبرد بسیار شدید است. آنهایی که در این منطقه باقی مانده‌اند گروهی از باتجربه‌ترین اعضای داعش هستند و در تلاشند تا از آخرین سنگر خود دفاع کنند. با درنظر گرفتن این موضوع، شما می‌توانید شدت و دامنۀ این نبرد را تصور کنید.»

این حمله روز شنبه آغاز شد و پیش از آن در روز چهارشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که به‌زودی خبر برچیده شدن قدرت داعش در سوریه را اعلام خواهد کرد.

آخرین منطقۀ تحت کنترل جهادی‌های داعش در نزدیکی مرز عراق قرار دارد و شامل دو روستا می‌شود. اولین هدفی که در عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه دنبال می‌شود، بازگرداندن کنترل منطقه «الباغوز» در نزدیکی مرز عراق است.

با این وجود اسلامگرایان افراطی همچنان در بخش‌های دیگری از سوریه پنهان هستند؛ بخش‌هایی که تحت کنترل دولت مرکزی سوریه است.

به گفتۀ مصطفی بالی این عملیات از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود اما نیروهای دموکراتیک سوریه اجرای آن را ۱۰ روز به تاخیر انداختند تا بیش از ۲۰۰ هزار نفر از غیرنظامیان این منطقه بتوانند منطقۀ محاصره شده را ترک کنند. او همچنین در توییتر اعلام کرد که به‌زودی منطقۀ تحت محاصره پاکسازی می‌شود.

ریدور خلیل، از فرماندهان ارشد نیروهای دمکراتیک سوریه نیز به خبرگزاری رویترز گفت که امیدوار است تا پایان ماه فوریه نبرد با داعش را به پایان برسانند؛ با این وجود هشدار داد که داعش حتی پس از پایان این نبرد نیز همچنان به تهدیدات بزرگ و جدی خود در منطقه ادامه خواهد داد.

نیروهای دموکراتیک سوریه، مهمترین گروه متحد با آمریکا در سوریه، در چهار سال گذشته توانستند شبه‌نظامیان داعش را از بسیاری از مناطق شمالی و شرقی این کشور بیرون برانند. آنها پس از بازپس گیری رقه از داعش، به سمت دیرالزور حرکت کردند و بار دیگر به این اسلامگرایان افراطی در سرزمین‌های شرقی رود فرات حمله کردند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

همزمان با انتشار اخبار این نبرد، دو تن از منابع امنیتی ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کردند که به باور کارشناسان ارشد دولت آمریکا، ابوبکر بغدادی هنوز زنده است و به احتمال زیاد در عراق پنهان شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیام صوتی جدید داعش: کرونا مجازاتی از سوی خدا برای دشمنان ماست

نیروهای دموکراتیک سوریه به بخش قدیمی شهر رقه نفوذ کردند

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است