مخالفت وزیر حمل و نقل ایتالیا با ادامه ساخت خط‌آهن پاریس-تورین

مخالفت وزیر حمل و نقل ایتالیا با ادامه ساخت خط‌آهن پاریس-تورین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر حمل و نقل ایتالیا می گوید پروژه ساخت قطار سریع السیربین ایتالیا و فرانسه آنقدر پرهزینه است که بنوعی هدردادن بیت المال به شمار می رود.

آگهی

برخلاف روند پیشرفت پروژه قطارهای سریع السیر بین پاریس_لیون_ تورین، وزیر حمل و نقل ایتالیا در آخرین صحبت‌هایش گفته است که بدلیل هزینه‌های بالا و سنگین، این پروژه هدردادن سرمایه کشور است.

در واقع پیمانکار این پروژه برای اجرای آن نیاز به ساخت یک تونل ۵۸ کیلومتری در رشته کوههای آلپ در مرز بین ایتالیا و فرانسه دارد. در حالی که بخشی از پروژه ساخت این تونل آغاز شده است اما با توجه به تنش‌های هفته های اخیر بین رم و پاریس و همچنین سخنان وزیر حمل و نقل ایتالیا، می توان گفت این پروژه دست کم موقتا متوقف خواهد شد.

هزنیه ساخت این تونل ۸.۶ میلیارد یورو برآورد شده است.

به جز وزیر حمل و نقل ایتالیا، از سال ۲۰۱۲ بسیاری از هوادران محیط زیست از ساخت تونل و ویرانی کوه اظهار نگرانی و اعتراضاتی را ترتیب داده اند.

برای نهایی شدن این پروژه نیاز به ۲۰ میلیارد یورو است و دانیلو تونینلی، وزیر حمل و نقل ایتالیا می گوید آمار و ارقام نشان می دهند که اثرات منفی ساخت تونل ییشتر از اثرات مثبت آن است.

وزیر حمل و نقل از حزب موسوم به جنبش پنج ستاره می آید. این حزب با لیگ یا لیگ شمال، حزب راستگرای افراطی ایتالیا تشکیل دولت ائتلافی ایتالیا را می دهند. حزب لیگ شمال پیشتر در یک بیانیه از ایجاد خط قطار سریع السیر بین تورین و پاریس حمایت و منافع آن برای اقتصاد ایتالیا را پرشمار معرفی کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاریس برای حمل و نقل شهری به تله‌کابین مجهز می‌شود

دامداران معترض ایتالیایی هزاران لیتر شیر در بزرگراه ریختند

فرانسه سفیر خود را از ایتالیا فرا خواند