ایتالیا در انتظار استرداد فعالان چپ افراطی از فرانسه برای محاکمه است

ایتالیا در انتظار استرداد فعالان چپ افراطی از فرانسه برای محاکمه است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دادگستری فرانسه می گوید درباره استرداد فعالان چپ افراطی ایتالیایی دهه هفتاد و هشتاد میلادی با دولت ایتالیا وارد مذاکره شده است.

آگهی

وزارت خارجه فرانسه می گوید ایتالیا بطور رسمی از فرانسه خواسته است تا یک شورشی چپگرای افراطی را به این کشور مسترد کند. به گفته دولت فرانسه این چپگرای ایتالیایی در سال های موسوم به «سالهای سرب» فعال بوده است.

ماتئو سالوینی، وزیر کشور و معاون نخست وزیر ایتالیا پیشتر در ماه گذشته از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، رسما درخواست کرده بود تا این «مجرم چپ گرا» را به همراه چند تن دیگر از همراهانش برای محاکمه به ایتالیا بفرستد.

«سال های سرب» دوره ای بین دهه شصت میلادی تا دهه هشتاد است که چپ گرایان افراطی عضو گروه «بریگاد سرخ» و «پرولتاریای مسلح برای کمونیسم مسلح» ثروتمندان و سیاستمداران ایتالیایی را به گروگان گرفته و یا به قتل می رساندند. هم چنین به گفته دادگاه های ایتالیا این گروه در چند حمله مسلحانه و بمب گذاری نیز دست داشته است.

بیشتر بخوانید:

استرداد فعال کمونیست محکوم به حبس ابد به ایتالیا پس از ۴۰ سال

سخنگوی وزارت دادگستری فرانسه می گوید بیشتر از یک هفته است دو کشور ایتالیا و فرانسه بر سر استرداد نه تنها این ستیزه جو بلکه هشت تن دیگر از این فعالان چپ افراطی ایتالیا که در فرانسه مستقر هستند وارد گفتگو شده است.

در میان این ۹ نفر، سه نفر در دهه هفتاد میلادی به اتهام گروگان گیری آلدو مورو، نخست وزیر پیشین ایتالیا محکوم شده اند.

درخواست استرداد این فعالان شورشی از سوی ماتئو سالوینی، پس از استرداد مشهورترین عضو این گروه چزاره باتیستی از آمریکای جنوبی به ایتالیا، صورت گرفت. باتیستی پس از آنکه موفق شد در سال ۱۹۸۱ از زندانی در ایتالیا فرارکند ابتدا ۱۵ سال به فرانسه مهاجرت کرد و پس از تهدیدها راهی آمریکای جنوبی شد. وی در سال ۱۹۹۳ به طور غیابی در دادگاهی در ایتالیا به اتهام چهار فقره «ترور» در فاصله سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ به حبس ابد محکوم شد.

چزاره باتیستی متهم به قتل ‹پیر تورجیانی› جواهر فروش معروف در میلان نیز هست.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دامداران معترض ایتالیایی هزاران لیتر شیر در بزرگراه ریختند

فرانسه سفیر خود را از ایتالیا فرا خواند

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است