توافق اولیه اعضای کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت

توافق اولیه اعضای کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دستیار یکی از اعضای کنگره اعلام کرده که در توافق به دست آمده رقمی معادل یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار برای حصارکشی در مرز مکزیک اختصاص یافته است.

آگهی

اعضای تیم های مذاکره کننده دموکراتها و جمهوریخواهان در کنگره آمریکا از دستیابی به توافقی برای جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت فدرال خبر می دهند.

با این حال چند دستیار اعضای کنگره که از جزئیات مذاکرات آگاهی داشتند اعلام کرده اند که در توافق به دست آمده تامین بودجه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار در مرز مکزیک پیش بینی نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواستار تامین این بودجه برای ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا شده است. به گفته رئیس جمهوری ایالات متحده ساخت این دیوار برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا ضروری است. دموکراتها تاکنون با ساخت این دیوار مخالفت کرده اند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

برخی منابع خبری گزارش کرده اند که در توافق به دست آمده بین اعضای کنگره اقداماتی در راستای تقویت امنیت مرزی آمریکا پیش بینی شده است. این توافق پیش از اجرا باید به تصویب مجلس نمایندگان و مجلس سنا و تائید دونالد ترامپ برسد.

دستیار یکی از اعضای کنگره که نخواست نامش فاش شود اعلام کرده که در توافق به دست آمده رقمی معادل یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار برای حصارکشی در مرز مکزیک اختصاص یافته است.

طولانی ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا روز ۲۵ ژانویه (پنجم بهمن) پس از بیش از یک ماه پایان یافت. دموکراتها و جمهوریخواهان در آن زمان برای تامیت بودجه ادارات دولتی تا روز ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) توافق کرده بودند.

در صورت عدم تصویب بودجه دولت فدرال پیش از روز ۱۵ فوریه احتمال تعطیلی مجدد ادارات دولتی وجود دارد. با این حال با اعلام خبر توافق جمهوریخواهان و دموکراتها بر سر تامین بودجه دولت فدرال به نظر می رسد احتمال تعطیلی مجدد دولت کمرنگ شده است.

دموکراتها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار دارند. این در حالی است که جمهوریخواهان در مجلس سنا حائز اکثریت هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعطیلی تاریخی دولت آمریکا؛ غذای رایگان یک رستوران سوری به کارمندان

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟