پاداش دولت سوئیس به هکرها برای نفوذ به سیستم رای‌گیری الکترونیکی

پاداش دولت سوئیس به هکرها برای نفوذ به سیستم رای‌گیری الکترونیکی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چنانچه هکرها بتوانند به روشی که تاکنون شناخته نشده است وارد سیستم رای‌گیری این کشور شوند و آراء را دستکاری کنند، تا ۴۴ هزار یورو دریافت خواهند کرد.

آگهی

دولت سوئیس اعلام کرد به هکرهایی که بتوانند نقاط آسیب پذیر سیستم رای‌گیری این کشور را شناسایی کنند تا ۴۴ هزار یورو پاداش خواهد داد.

این کشور قصد دارد تا از این سیستم به‌طور گسترده در رای‌گیری پیش رو که ۲۵ فوریه آغاز می‌شود و تا ۲۴ مارس ادامه دارد، استفاده کند.

هکرهایی که به اصطلاح «کلاه سفید» نامیده می‌شوند، با تلاش به نفوذ به داخل سیستم‌های رایانه‌ای، می‌توانند میزان آسیب پذیری سیستم را تشخیص دهند.

بنا بر اعلام برن، چنانچه هکرها بتوانند به روشی که تا کنون شناخته نشده است وارد سیستم رای‌گیری این کشور شده و آراء را دستکاری کنند، تا ۴۴ هزار یورو دریافت خواهند کرد.

امکان رای‌گیری الکترونیکی یا رای‌گیری از طریق اینترنت از سال ۲۰۰۴ میلادی در ۱۵ کانتون از مجموع ۲۶ کانتون سوئیس فراهم شده است اما در حال حاضر تنها ۳ کانتون به‌طور منظم از این شیوه استفاده می‌کنند.

شورای فدرال سوئیس در سال ۲۰۱۷ میلادی تصمیم گرفت که سیستم رای‌گیری الکترونیکی را به سراسر این کشور گسترش دهد اما نگرانی‌های امنیتی همواره یکی از مهمترین دلایل استقبال کم از این سیستم بوده است.

فرانسه نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی قصد استفاده از این سیستم در انتخاباتی پارلمانی خود را داشت اما در نهایت به دلیل هشدارهای سازمان ملی امنیت سایبری، از این کار منصرف شد.

برخی از کشورها از جمله هند و کانادا رای‌گیری الکترونیکی را تنها در سطح انتخابات محلی برگزار می‌کنند. در نیمی از ایالت‌های آمریکا همچنین برای کارکنان نظامی این کشور نیز استفاده از سیستم رای‌گیری آنلاین مجاز است.

با وجود تمام نگرانی‌های امنیتی، برخی کشورها خطر این کار را پذیرفته و بر دامنۀ استفاده از این سیستم افزوده‌اند.

استونی اولین کشوری است که در انتخابات سال ۲۰۰۵ میلادی رای‌گیری الکترونیکی را در سراسر کشور به اجرا گذاشت. از آن زمان تا کنون استفاده از این سیستم به‌تدریج در این کشور بهبود یافته و گسترده‌تر شده است به گونه‌ای که در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به یک‌ سوم از کل رای دهندگان استونی از این سیستم استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط پرده آهنین؛ آیا جنگ سرد به پایان رسیده است؟

سوئیسی‌ها در یک همه‌پرسی به افزایش میزان مستمری بازنشستگی رای دادند

پناهجوی ایرانی که در سوئیس با تبر مسافران قطار را گروگان گرفته بود توسط پلیس کشته شد