«کودتا در فرانسه»؛ انتقاد وزیر کشور از یک رهبر جلیقه زرد

 «کودتا در فرانسه»؛ انتقاد وزیر کشور از یک رهبر جلیقه زرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کریستوف کستنر، وزیر کشور فرانسه، انتقاد شدیدی از سخنان یکی از چهره های جلیقه زرد که گفته بود کودتا تنها راه سرنگونی دولت فرانسه است، کرد.

آگهی

کریستوف کستنر، وزیر کشور فرانسه که در سه ماه اخیر بدلیل سرکوب شدید جلیقه زردها تحت شدیدترین انتقادها قرارگرفته است در صفحه توییتر خود با استهزا درباره یکی از چهره های جلیقه زرد از او انتقاد کرد و نوشت «جلیقه زردها می خواهند کودتا کنند.»

کریستوف شلانسون، یکی از چهره های جلیقه زرد فرانسه در مصاحبه ای با رسانه های ایتالیا گفته است که «شبه نظامیان حاضرند تا وارد میدان شوند و دولت را سرنگون کنند.» وزیر کشور فرانسه هم در صفحه توییتر خود سخنان این جلیقه زرد را تشبیه به «کمدی‌های ایتالیایی» کرد.

این اولین بار نیست که کریستوف شلانسون، نزدیک به گروه های راستگرای افراطی، با چنین اظهارنظرهایی رسانه های فرانسوی را شگفت زده می کند.

کریستوف کستنر، وزیر کشور فرانسه

وی در۲۳ دسامبر گذشته در یک ویدئویی که برروی صفحه فیس بوک خود گذاشت اعلام کرد که تنها چاره کار برای سرنگونی قدرت نظامیان هستند و تنها نظامیان می تواند در فرانسه حکومت کنند. وی همچنین گفته بود که رئیس پیشین ارتش که در زمان امانوئل ماکرون به دلیل انتقاد از بودجه پایین ارتش از دولت انتقاد و استعفا کرده بود، باید جایگزین رئیس جمهوری فرانسه شود.

کریستوف شلانسون پس از این صحبتها از سوی جلیقه زردهایی که خواهان دموکراسی بیشتر هستند، طرد شد اما همچنان در ارتباط با رهبران جنبش های معترض چون جنبش پنج ستاره ایتالیا باقی ماند. شلانسون بتازگی در ایتالیا با لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر و یکی از رهبران جنبش پنج ستاره نیز دیدار کرد. در همین راستا هم تلویزیون های ایتالیا با او گفتگو کردند.

لوئیجی دی مایو به همراه ماتئو سالوینی دو معاون نخست وزیر ایتالیا

حمایت دی مایو و ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا از جلیقه زردهای فرانسه باعث شده است در هفته های اخیر روابط دیپلماتیک بین دو کشور ایتالیا و فرانسه شاهد تنشی بی سابقه باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه؛ تظاهرات هزاران نفری جلیقه‌زردها در هفدمین شنبه اعتراضی

دشنام‌گویی به فیسلوف فرانسوی؛ حمله «الن بدیو» به «الن فینکل‌کروت»

چهاردهمین شنبه اعتراض جلیقه‌زردها؛ اختلافات رهبران و کاهش شمار معترضان