«آخرین شانس ایتالیا برای ماندن در اتحادیه اروپا انتخابات پارلمان اروپا است»

«آخرین شانس ایتالیا برای ماندن در اتحادیه اروپا انتخابات پارلمان اروپا است»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نماینده پارلمان ایتالیا و یکی از اعضای مهم حزب راست گرای افراطی لگا می گوید انتخابات پیش رو پارلمان اروپا آخرین شانس برای مقابله با خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.

آگهی

کلودیو بورگی، نماینده پارلمان ایتالیا و یکی از مهم ترین چهره های حزب لگا می گوید انتخابات پارلمان اروپا که قرار است ماه مه آینده برگزار شود آخرین شانس برای تغییرات ساختاری و اقتصاد «مردم محور و ضدجهانی» است در غیر این صورت ایتالیا بزودی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. حزب لگا با رهبری وزیر کشور ایتالیا، ماتئو سالوینی، یکی از گروه های پرقدرت راست افراطی در اروپا است.

کلودیو بورگی رئیس کمیسیون بودجه پارلمان ایتالیا نیز هست که می گوید: «ایتالیا نمی تواند تا ابد بودجه کشور را با خواست لابی ها در بروکسل هماهنگ کند.» وی ابراز امیدواری کرد که گروه های پوپولیستی و راست گرای افراطی در انتخابات ماه مه اروپا برنده مطلق باشند تا بتوانند کنترل کامل پارلمان اروپا را در دست بگیرند. 

در حال حاضر ائتلاف راستگرایان محافظه کار اکثریت پارلمان اروپا را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید:

تاکید سالوینی بر مقابله ایتالیا با سیاست‌های اقتصادی اتحادیه اروپا

بحران بودجه؛ چشم انداز تیره و تاریک روابط ایتالیا با اتحادیه اروپا

ماتئو سالوینی رهبر حزب لگا نیز بارها در جریان تنش سه ماهه بودجه کشورش با اتحادیه اروپا اعلام کرد که ایتالیا نمی تواند «کنترل و سرنوشت اقتصادش را بدست لابی بازان بروکسل بسپارد.» وی در ماه دسامبر گذشته گفت که با سیاست های اقتصادی اتحادیه اروپا مخالف است و ایتالیا در آینده ای نزدیک با آنها مقابله خواهد کرد.

پس از برکسیت، چالش خروج از اتحادیه اروپا در کشورهای دیگر نیز جدی تر دنبال می شود و گروه های راست و چپ های افراطی می گویند درصورتیکه هم چنان اقتصاد جهانی و لابی های شرکت های چندملیتی در بروکسل برای کل کشورهای اتحادیه تصمیم گیری کند نباید انتظار داشت مردم این کشورها بخواهند که در اتحادیه اروپا باقی بمانند.

در کانال تلگرام یورونیوز خبرهای مهم جهان را دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مبل قرمز یورونیوز؛ این هفته پای حرف جلیقه زردها

پرتغالی‌ها روی مبل قرمز یورونیوز از انتخابات پارلمان اروپا می‌گویند

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند