ایران با احضار سفیر پاکستان: انتقام حمله انتحاری زاهدان را می‌گیریم

ایران با احضار سفیر پاکستان: انتقام حمله انتحاری زاهدان را می‌گیریم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس جمهوری ایران می‌گوید انتقم خون کسانی که در انفجار انتحاری زاهدان کشته شده است را می‌گیرد.

آگهی

حسن روحانی می‌گوید ایران قطعا انتقام خون کسانی که در حمله انتحاری زاهدان کشته شدند را می‌گیرد.

رئيس جمهوری ایران روز یکشنبه ۲۸ بهمن در سخنرانی خود در جمع مردم بندرلنگه با بیان این مطلب افزود: «برخی از همسایگان متاسفانه راه اشتباه را انتخاب کرده اند و ایران روابط برادرانه و صمیمانه با همه کشورهای منطقه را می خواهد. روز چهارشنبه گذشته تروریست‌ها، در یک اقدام تروریستی جمعی از مرزبانان کشور را به شهادت رساندند. اما آنها باید بدانند که ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان عزیز را خواهد گرفت.»

آقای روحانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش که جنبه تهدیدآمیز هم داشت، به کشورهای همسایه ایران هشدار داد:

«ما اجازه نمی‌دهیم مزدورانی که سلاح و منابع مالی آنها را بیگانگان تامین می‌کنند از دست انتقام الهی و مردم ایران فرار کنند.»
حسن روحانی

در همین راستا، روز یکشنبه ۲۸ بهمن، رفعت مسعود، سفیر پاکستان در تهران، به وزارت امور خارجه احضار شد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفت که در این دیدار از پاکستان خواسته شد که «اقدامات سریع و لازم» جهت شناسایی و دستگیری عوامل حمله به اتوبوس سپاه پاسداران را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

چرا عربستان به سرمایه‌گذاری‌های گسترده در پاکستان روی آورده است؟

فرمانده سپاه پاسداران: عاملان حمله تروریستی زاهدان تحت حمایت پاکستان هستند

به گفته آقای قاسمی، در این دیدار همچنین به سفیر پاکستان اعلام شد که جمهوری اسلامی «از دولت و ارتش پاکستان انتظار دارد با قاطعیت و جدیت لازم علیه پایگاه‌ها، تحرکات و استقرار گروهک‌های تروریستی فعال در مناطق مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران برخورد کند».

این در حالیست که علی لاریجانی هم دولت پاکستان هشدار داد که باید پاسخگوی این اقدام باشند. رئيس مجلس ایران همچنین گفت:

« این گروهک از سرزمین آنها[پاکستان] این عملیات را طراحی و پیاده کرده است؟ با همه احترامی که برایتان قائل هستیم اما نمی‌توانید نسبت به این مسئله غیرمسؤولانه عمل کنید. این گونه رفتارها سطح همکاری دو کشور را به شدت مخدوش می‌کند.»
علی لاریجانی

در عین حال، محمد بن سلمان، امروز یکشنبه ۲۸ بهمن وارد پاکستان خواهد شد تا سفر منطقه‌ای خود را آغاز کند. گفته می‌شود یکی از برنام‌های این سفر امضای قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری برای احداث یک پالایشگاه نفت در بندر گوادر پاکستان است. گوادر یکی از بنادر مهم اقیانوسی منطقه است که با چابهار رقابت دارد. بعد از امضای قراردادهای ایران و هند برای توسعه چابهار، حالا عربستان تلاش دارد به یاری پاکستان بشتابد تا از این طریق، گوادر را در مقابل چابهار تقویت سازد.

به کانال تلگرامی یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افراد مسلح ۹ تبعه غیرایرانی را در نزدیکی مرز پاکستان کشتند

آیا ممکن است درگیری‌های مرزی ایران و پاکستان تشدید شود؟

وزارت خارجه ایران در واکنش به حمله پاکستان اقدام کشور «دوست و برادر» را محکوم کرد