محمد بن‌سلمان در میان تدابیر شدید امنیتی وارد اسلام‌آباد شد

محمد بن‌سلمان در میان تدابیر شدید امنیتی وارد اسلام‌آباد شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولیعهد سعودی با استقبال مقامات دولت پاکستان وارد این کشور شد.

آگهی

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بعد از ظهر یکشنبه ۱۷ فوریه در صدر هیاتی که تعداد نفرات آن ۷۰۰ نفر تخمین زده می‌شود، وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

عمران خان، نخست‌وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان در فرودگاه نظامی نورخان از بن سلمان و هیات همراه وی استقبال کردند.

همزمان با ورود شاهزاده سعودی به پاکستان، تدابیر امنیتی شدیدی در پایتخت این کشور حکمفرما شد و دولت پاکستان روز دوشنبه ۱۸ فوریه را در شهرهای اسلام آباد و راولپندی تعطیل عمومی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

محمد بن سلمان در جریان این سفر یک قرارداد سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری را با پاکستان امضا کرد. احداث یک پالایشگاه نفت در بندر اقیانوسی گوادر در جنوب پاکستان یکی از پروژه‌های سرمایه گذاری عربستان در پاکستان است.

ولیعهد جوان سعودی که ابتدا قرار بود روز شنبه وارد پاکستان شود و از آنجا به اندونزی و مالزی سفر کند، سفرش به پاکستان را به یکشنبه موکول و برنامه سفرش به اندونزی و مالزی را هم بصورت کامل لغو کرد.

هنوز توضیحی در خصوص چرایی لغو این سفر از سوی مقامات رسمی عربستان اعلام نشده است اما در پاکستان دولت این کشور استقبال شایانی از دیدار آقای بن سلمان کرده است. در خیابان‌های اسلام‌آباد تصاویری از وی و همچنین پدرش سلمان بن‌عبدالعزیز نصب شده است.

این سفر تنها چند روز پس از حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان ایران صورت می‌گیرد. مقامات ایران می گویند پاکستان باید پاسخگو باشد و تهدید کرده اند که انتقام حمله انتحاری زاهدان را می گیرند.

نکته قابل توجه اینکه روز جمعه یک حمله انتحاری نیز علیه نیروهای پلیس هند در منطقه کشمیر انجام شد که شباهت بسیاری به حمله انتحاری سیستان و بلوچستان ایران دارد. در آن حمله هم عامل انتحاری با خودروی مملو از مواد منفجره به اتوبوس حامل نظامیان هندی کوبید که در پی این حادثه ۴۴ نفر از نیروهای پلیس هند جان باختند.

دولت هند می‌گوید گروه جیش‌المحمد این حمله تروریستی را انجام داده است. مقامات هندی پاکستان را متهم می‌کنند که به گروه‌های تروریستی اجازه می‌دهند در خاک این کشور فعالیت کنند و اقدامات تروریستی خود را در خاک هند به انجام برسانند.

اکنون و در شرایطی که هم ایران و هم هند به پاکستان اتهامی مشابه وارد می کنند، شاید با سفر ولیعهد عربستان به اسلام‌آباد، معادلات منطقه‌ای وارد فصل تازه‌ای از رقابت‌ها و مناقشات شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت

دست‌کم ۳۶ نفر در پاکستان بر اثر بارش باران‌های زمستانی کشته شدند