جلیقه‌زردها و ویدئوی حمله به خودروی پلیس لیون؛ واکنش مقامات فرانسوی

جلیقه زردها؛ ویدیوی حمله به یک خووری پلیس در لیون فرانسه جنجال ساز شد
جلیقه زردها؛ ویدیوی حمله به یک خووری پلیس در لیون فرانسه جنجال ساز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده ۵۲ درصد از افراد مورد سوال قرار گرفته اعتقاد دارند که جلیقه زردها باید به تظاهرات و حرکت های اعتراضی خود پایان بخشند.

آگهی

انتشار ویدیویی از حمله معترضان به سیاست های امانوئل ماکرون در شهر لیون فرانسه که در جریان چهاردهمین هفته از تظاهرات سراسری جلیقه زردها صورت گرفت با واکنش تند مقامات دولتی در این کشور همراه شده است.

در این ویدیو پلیس زنی به تصویر کشیده شده که خودرو تحت هدایت وی در ترافیک ناشی از تظاهرات جلیقه زردها در یکی از بزرگراه های شهر لیون هدف حملات بی سابقه تعدادی از معترضان قرار می گیرد.

کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه با انتشار توییتی ضمن محکوم کردن این اقدام، حمله به خودروی پلیس را با توجه به وضعیتی که در ویدیو به تصویر کشیده شده «خشونتی غیر قابل تحمل» توصیف کرد است.

فرمانداری منطقه «رون» هم با انتشار بیانیه ای حمله تظاهرکنندگان حرکت اعتراضی «جلیقه زردها» به خودروی پلیس در شهر لیون را به شدت محکوم کرده است.

این ویدیو که از داخل خودرو و توسط همراه راننده ضبط شده بیش از یک دقیقه خشونت شدید معترضان جلیقه زرد را به تصویر کشیده است. در بخش از این ویدیو شنیده صدای پلیس جوان شنیده می شود که می گوید در میان خودروها گیر افتاده و هدف پرتاب پاره سنگ قرار گرفته است.

راننده خودرو پلیس آنطور که در این ویدیو دیده می شود به شکلی هراسان تلاش دارد در میان خودروهای متوقف شده پشت ترافیک راهی برای عبور پیدا کند. در بخش دیگری از ویدیو یکی از معترضان دیده می شود که با مشاهده خوروی پلیس به سمت آن می آید و به روی کاپوت جلوی خودرو می پرد.

پرتاب پاره سنگ به سوی این خودروی پلیس که سبب شکسته شدن شیشه عقب می شود از دیگر صحنه های شوک آور این ویدیو است. در این فیلم ویدیویی به وضوع مشخص است که برخی از مهاجمان جلیقه زرد به تن دارند و برخی بدون جلیقه خودروی پلیس را مورد تعرض قرار می دهند.

خودرو مورد تهاجم قرار گرفته پلیس در لیون در نهایت با دخالت نیروهای امنیتی از مهلکه نجات یافت و پلیس زن که هدایت آنرا بر عهده داشت با چشمانی اشکبار اعلام کرد که از قرار گرفتن در این وضعیت بسیار وحشت زده بوده است.

چهاردهمین هفته از تظاهرات جلیقه زردها در حالی روز شنبه به پایان رسید که بنا به گزارش های رسیده شمار شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی نسبت به هفته های گذشته با کاهش اندکی همراه بود.

به اعتقاد کارشناسان در فرانسه جنبش جلیقه زردها به تازگی بخشی از حمایت های مردمی خود را از دست داده است. بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده ۵۲ درصد از افراد مورد سوال قرار گرفته اعتقاد دارند که این جنبش باید به تظاهرات و حرکت های اعتراضی خود پایان بخشد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«مشت‌زن جلیقه زردها» به یک سال زندان محکوم شد

لایحه جنجالی مقابله با حرکت‌های اعتراضی در پارلمان فرانسه تصویب شد

کلیسایی در لیونِ فرانسه که میزبان پناهجویان جوان است