سفر آسیایی محمد بن سلمان؛ سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری عربستان در پاکستان

دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان
دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تلویزیون دولتی عربستان سعودی روز یکشنبه ۱۷ فوریه گزارش داد در جریان سفر محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به پاکستان، قراردادهای سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا شده است.

آگهی

تلویزیون دولتی عربستان سعودی روز یکشنبه ۱۷ فوریه گزارش داد که در جریان سفر محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به پاکستان، قراردادهای سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا شده است.

همچنین روز دوشنبه محمد بن سلمان در مراسمی رسمی، «نشان پاکستان» بالاترین نشان شهروندی پاکستان را از دستان عارف علوی رئیس‌جمهور این کشور دریافت کرد.

ولیعهد عربستان سعودی در راس هیاتی ۷۰۰ نفره وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شده است.

اهدای نشان پاکستان به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان

در همین حال اعلام شده است محمد بن سلمان دستور آزادی ۲۱۰۰ زندانی پاکستانی را که در زندان‌های عربستان به سر می‌برند صادر کرده است.

تعیین سرنوشت هزاران پاکستانی عمدتا کارگر و فقیر غیرقانونی که در کشورهای مختلف خاورمیانه زندانی هستند یکی از مسائل مطرح سیاست خارجی پاکستان به شمار می‌رود. این کارگران که عموما در کارگا‌ه‌های ساختمانی یا در خانه‌ها مشغول کارند، سالانه‌ میلیون‌ها دلار برای اقتصاد ضعیف پاکستان رهاورد دارند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

حساب اینستاگرام عمران خان، نخست وزیر پاکستان، فیلمی از لحظات اسکورت هواپیمی ولیعهد عربستان توسط شش جنگنده ارتش پاکستان منتشر کرده است.

عربستان سعودی، به عنوان کشور مهد ظهور اسلام، از نفوذی مذهبی در پاکستان برخوردار است. بخش اعظم ۲۰۸ میلیون جمعیت پاکستان را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

در ماه‌های گذشته همزمان با مذاکرات پاکستان و صندوق بین‌المللی پول برای دریافت قرض، عربستان وامی به ارزش ۶ میلیارد دلار در اختیار اسلام‌آباد گذاشته بود.

محمد بن سلمان در ادامه تور آسیایی خود به مالزی، اندونزی، هند و چین سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین در آستانه سفر بن‌سلمان خواستار روابط بیشتر با ایران شد

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت